اخبارمقالات

استیکینگ (نگهداشتن کوین) اتریوم 2.0 روی شبکه اصلی استیک وایز راه اندازی می شود

پلت فرم نگهداری کوین (استیکینگ) اتریوم 2.0 به دنبال بسته شدن دور بودجه 2 میلیون دلاری، بر روی شبکه اصلی (mainnet) راه اندازی گردید.

اگر با مفهوم برخی از واژگان تخصصی بلاکچین آشنایی کافی ندارید، در انتهای مقاله واژه نامه مختصری برایتان در نظر گرفته ایم.

بر اساس اعلامیه که استیک وایز در تاریخ 8 مارس منتشر کرده است، پس از فعالیت پنج شبکه آزمایشی (testnet)، 1400 کاربر بتا و هزاران اعتبار سنج که سیستم را آزمایش می کنند. پلتفرم متمرکز بر اتریوم بالاخره برای عموم مردم آغاز به کار کرد.

همچنین افزود که دور بودجه 2 میلیون دلاری نظر برخی از شرکت های سرمایه گذاری جسور، بزرگ و برجسته را به خود جلب کرده است. بعضی از نام های آشنا که وارد عمل شده اند از این قرار است: گرینفیلد وان, کولیدر ونتورز و شرکت لاینچین.

StakeWise نه تنها تجربه ای بی نظیر از نگهداشتن کوین را برای تمام دارندگان اتریوم به ارمغان می آورد، بلکه نحوه ی اداره کردن به صورت گشوده (opening governance) را نیز برای کاربران جدید مهیا می کند.

توئیتی که StakeWise منتشر کرده است:

“امروز، ما از آغاز به کار شبکه اصلی (mainnet) عمومی خود بسیار هیجان زده هستیم و کمپین پذیرندگان اولیه را اعلام می کنیم.

سفر خود در استیکینگ اتریوم را شروع کنید و همین امروز جایگاه خود را به عنوان یک پذیرنده اولیه به دست آورید.”

کمپین پذیرندگان اولیه (Early Adopters) برای 25000 اتریوم واریزی درون استخر استیک وایز ادامه خواهد داشت. این کار درصد افزایش عملکرد سالانه را ارائه می دهد و اداره ی اقتصاد توکن را شروع می کند.

این کمپین طبقه بندی شده، توکن SWISE را با مجموع 2٪ از کل عرضه، بین نگه دارندگان اتریوم توزیع می کند. این مبلغ برابر با 20 میلیون توکن است که از طریق این مکانیزم بین پذیرندگان اولیه توزیع می شود. در حال حاضر حدود 9000 اتریوم نگهداری شده و واجد شرایط برای توزیع بر روی پلتفرم هستند.

StakeWise در سپتامبر سال 2020 به عنوان راهی برای توزیع (tokenizing) سهام اتریوم منتشر شد. این کار را با صادر کردن توکن هایی که نماینده سهام اتریوم در بیکن چین هستند، انجام می دهد. دارندگان توکن ها می توانند هنگام راه اندازی فاز 2 ، آنها را با معادل شان در اتریوم (ETH) عوض کنند. پستی که در آن زمان در وبلاگ منتشر شد، مزایای استفاده از توکن را توضیح داد؛

“ما اعتقاد داریم سهام توکن دار یک راه حل زیبا تر برای اطمینان از نقدینگی سهام شما قبل از مرحله 2 است. همچنین به شما اجازه می دهد که 1- به صورت ترکیبی باشد 2- به خاطر تبدیل شدن به یک تامین کننده، از نقدینگی در پروتکل هایی مانند Uniswap یا Balancer بازدهی بیشتری کسب کنید 3- از سهام خود به عنوان وثیقه برای گرفتن وام در پروتکل هایی مانند Aave استفاده کنید.”

بایننس همچنین با صدور رمزهای BETH به کاربرانی که از طریق صرافی سهام دارند، چیزی مشابه ارائه می دهد. از این توکن ها به عنوان نقدینگی انگیزشی در لانچ پول بایننس استفاده می شود.

بروزرسانی های اتریوم 2.0

اتریوم استیکینگ همچنان به جمع آوری توکن ها ادامه می دهد، که نشانگر اعتماد به نفس قوی نسبت به آینده شبکه است. با توجه به لانچ پد اتریوم 2.0،  3.4 میلیون اتریوم در قرارداد سپرده وجود دارد. این رقم حدود 6.3 میلیارد دلار با قیمت های فعلی و تقریبا 3٪ از کل عرضه ETH را نشان می دهد. با توجه به داشبورد عملکرد فعلی برای استیکینگ 8.4٪ است. این نرخ برای کسانی که از خدمات صرافی یا بورس استفاده کرده اند کمی پایین تر خواهد بود.

واژه نامه:

Staking: نگهداشتن کوین یا استیکینگ

مشارکت در سیستم گواه اثبات سهام به منظور ارائه توکن ها در بلاک چین به عنوان تایید کننده و دریافت جایزه می باشد.

 

Testnet: ‏شبکه آزمایشی

بلاک چین جایگزینی که توسط توسعه دهندگان و برای آزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

Mainnet: شبکه اصلی

بلاک چین مستقلی که شبکه خود با فناوری و پروتکل خود را اجرا می‌کند. شبکه اصلی، بلاک چین آنلاینی است که در مقایسه با شبکه های آزمایشی یا پروژه‌های در حال اجرا بر بستر سایر شبکه های محبوب نظیر اتریوم، ارزهای دیجیتال یا توکن خود را استفاده می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا