اخبار

ارزش بیت کوین به 1 تریلیون دلار رسید

بیت کوین که امروزه ارزشی بالاتر از اکثر شرکت های آمریکایی دارد، 10 سال پیش به برابری دلار رسید یعنی هر یک بیت کوین برابر با یک دلار شد. طی این 10 سال رشد ارزش بیت کوین غیر قابل تصور بوده و همچنان نیز ادامه دارد.

بیت کوین به یک دارایی تریلیون دلاری تبدیل شده است. ارزش بزرگ ترین و اولین ارز رمز نگاری شده یا همان بیت کوین صیح جمعه به 53739 دلار رسید. این بدان معناست که ارزش بیت کوین های موجود در بازار و در گردش به یک هزار میلیارد دلار میرسد. بر اساس گزارش کوین دسک این عدد در سال گذشته 178 میلیارد دلار بوده است.

با این وجود که این اتفاق از زاویه های متفاوتی می تواند بی معنی جلوه کند اما سیستم بیت کوین اکنون به یک قسمت مهم از اکوسیستم  مالی جهانی تبدیل گردیده. پروتکل باز بیت کوین هم اکنون با ارزش تر از فیس بوک است و در صورت ادامه ی این روند افزایش قیمت، ارزش آن از آلفابت، گوگل پرنت و آمازون نیز بیشتر خواهد شد.

در دومین ماه  2011 ، فقط دو سال و یک ماه پس از استخراج “بلوک پیدایش” بیت کوین، ارز رمزنگاری شده به برابری دلار یا همان لحظه مبادله یک BTC با 1 دلار رسید. این یک رویداد روانشناختی مهم بود ، اثبات این که بیت کوین نه تنها یک ارز قابل استفاده بلکه یک سیستم پولی مناسب و قابل اعتماد است.

به نقل قول از آدام ب. لوین ویرایشگر پادکست کوین دسک، مثل این است که از بچه ها بخواهند ابتدایی ترین نسخه از یک بازی را با چوب و سنگ در خیابان انجام دهند و 10 سال بعد این بازی به سریع ترین، مهمترین و تاثیرگذارترین بازی تبدیل شده باشد و دنیای ورزش را تسخیر کند.

او اضافه کرد، “زنده ماندن اولیه مهم است. پذیرش جریان اصلی مهم است”. موسسات بسیاری به سرعت وارد اقتصاد بیت کوین می شوند در لحظه ای که دلار آمریکا در طول عمر خود هرگز بیشتر از این زیر سوال نرفته بود.

در واقع رسیدن ارزش بیت کوین به تابلو تریلیون دلاری می تواند آینده ای را ترسیم کند که قیمت دلار به سختی بتواند برای ارزش بیت کوین مهم باشد. بسیار بعید است که کل اقتصاد جهان (حتی در بیت ها) بتواند به صورت ساتوشی عمل کند اما، بیت کوین این قدرت را دارد که به یک دارایی ذخیره جهانی تبدیل شود. این مسئله تنها به ترازنامه های میکرواستراتژی یا تسلا خلاصه نمی شود. بعضی افراد جهانی را پیش بینی می کنند که دولت ها نیز رمزارز ذخیره می کنند.

مایکل ونوتو در تلویزیون کوین دسک گفت، بر این باور است که ” قیمت و ارزش بیت کوین کم و بیش یک الگوی رفتاری است که مردم را هیجان زده می کند. اما شاید به دلایل اشتباه مانع از پایین رفتن از لانه خرگوش(Rabbite hole) شود.”

 

این مبادله به اندازه کافی بزرگ نیست…

OKCoin در حال حذف bitcoin cash (BCH) و bitcoin SV (BSV) است تا مشتریان جدید این دو را با بیت کوین اشتباه نگیرند. هونگ فنگ مدیر عامل OKCoin در این خصوص اعلان داشته که “این تصمیم آسانی نیست. ما یک انتخاب داشتیم و خسارت های جانبی بسیاری نیز وجود دارد، اما مجبور شدیم برای اصل بزرگتری که به آن اعتقاد داریم ایستادگی کنیم.” Bitcoin Cash یک کلون از بیت کوین، با تنظیمات جزئی برای افزایش اندازه بلوک می باشد.  bitcoin SV (BSV) نیز خود فورک از bitcoin cashاست. حامی (BSV) کریگ رایت بوده که به خاطر ادعای خود مبنی بر اختراع بیت کوین اصلی معروف شده است.

برگرفته از گزارش Daniel kuhn وب سایت رسمی CoinDesk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا