اخبار

افت شدید سختی شبکه بیت کوین، کمکی به ماینر ها

سختی استخراج بیت کوین (BTC) در شرف افت شدیدی است. خبر خوب برای ماینر ها (استخراج کنندگان) این است که، با وجود اینکه قیمت بیت کوین از آغاز سال میلادی تا کنون افزایش زیادی داشته است اما سختی شبکه بیت کوین تقریبا به همان میزان قبل است.

سختی شبکه به زبان دیگر، معیار اندازه گیری سختی رقابت ماینرها بر سر جایزه استخراج می باشد. استخر استخراج بیت کوین یعنی Bitcoin.com امروز ساعت 7:17 به وقت محلی اعلام کرد که سختی شبکه بیت کوین 11% کاهش خواهد داشت.

این افت به خاطر سه دلیل اصلی قابل توجه می باشد:

  • این اتفاق باعث می شود تا سختی شبکه تا 88T کاهش داشته باشد. در حالی که سختی شبکه از ابتدای سال جاری میلادی در حال افزایش بوده است، این کمترین مقدار از ژانویه تا کنون می باشد.
  • در یک سال گذشته یا بهتر است بگویم، از آوریل 2020 تا کنون فقط 9 بار افت وجود داشته است، که این دومین افت بزرگ به حساب می آید. بزرگ ترین افت سختی شبکه بیت کوین در ماه نوامبر اتفاق افتاد که 16% بود.
  • همزمان با اینکه سختی شبکه افت شدیدی پیدا می کند، قیمت بیت کوین بسیار بالاتر از ابتدای سال میلادی است. در ماه ژانویه قیمت بیت کوین 30,700 دلار بود. از آن زمان تا کنون قیمت بیت کوین افزایش زیادی داشته است و چندین مرتبه به بالاترین قیمت خود در طول تاریخ رسیده است. هم اکنون که این خبر نگارش می شود قیمت بیت کوین 56,800 دلار است یعنی در چهار ماه گذشته 85% رشد داشته است.

دشواری استخراج بیت کوین هر دو هفته یکبار تنظیم می شود (یعنی هر 2016 بلوک) تا 10 دقیقه زمان بلوک طبیعی حفظ شود. میانگین 7 روزه زمان بلوک ساده در 29 آوریل 10.8 دقیقه بود.

به گفته BitInfoCharts.Com هشریت یا همان قدرت محساباتی شبکه، دوباره در حال افزایش است. میانگین متحرک ساده 7 روزه هشریت بین 16 آوریل و 23 آوریل 21 درصد سقوط کرد. از آن زمان تاکنون در حال افزایش است، در 16 آوریل 16% رشد کرده و در 139.135 Eh/s ایستاده است.

نمودار سختی شبکه بیت کوین

 

نمودار سود ماینینگ بیت کوین

در همین حال، طبق گفته ByteTree، در 5 هفته گذشته، ماینرها کوین های بیشتری نسبت به آنچه در در اختیار داشته اند، خرج کرده اند. ماینرها معمولاً موجودی خود را در زمان ضعف بازار ایجاد می کنند و به قدرت می رسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا