مقالات

اکسی اینفینیتی چیست؟ معرفی کامل Axie Infinity و توکن آن AXS

اکسی اینفینیتی چیست؟

 

اکسی اینفینیتی از بازی‌های داغ رمزارزی موجود در بازار ارزهای دیجیتال است. این بازی بر‌ پایه بلاک چین اتریوم ساخته شده و دو توکن با نام‌های AXS و SLP را به عنوان پاداش پرداخت می کند.

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) از دو بازی پوکی‌مون (Pokémon) و کریپتو کیتیز (Crypto Kitties) الهام گرفته شده است و در آن، بازیکنان می‌توانند اژدهای کوچک و زیبایی به نام اکسی‌ (Axies) را بخرند یا آن‌ را مطابق میلشان پرورش دهند. اکسی‌ها در قالب توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) فروخته می‌‌شوند و گیمرها در ازای بردن نبردهای درون بازی، توکن‌های SLP را دریافت می‌کنند. این توکن‌ها را می‌توان در صرافی‌ها به پول نقد تبدیل کرد. چرخه بازی اکسی اینفینیتی و رقابت بازیکنان در آن، این بازی را به یکی از بازی‌های مناسب برای کسب درآمد در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

گردآوری توکن‌های غیرقابل‌معاوضه آثار هنری و ویدئویی در اوایل سال ۲۰۲۱ با محبوبیت زیادی مواجه شد؛ با‌این‌حال، قدمت طراحی و ساخت بازی‌های ویدئویی مبتنی‌بر بلاک چین‌‌ها به مدت‌ها قبل از این تاریخ برمی‌گردد.

با داغ‌شدن بازار NFTها، استودیو خصوصی اسکای میویس (Sky Mavis) بازی کریپتویی اکسی اینفینیتی را معرفی کرد. این بازی به‌حدی محبوب شد که حتی بعد از آرام‌ گرفتن هیاهوی بازار NFTها، بازهم طرفداران بیشتری پیدا کرد.

با اینکه بازیکنان برای شروع بازی در اکسی اینفینیتی به مبلغی بیش از مبلغ موردنیاز برای خرید ایکس باکس یا پلی استیشنی معمولی نیاز دارند، مزیت این بازی بر کنسول‌ها این است که گیمرها می‌توانند هر لحظه NFTهای اکسی خود را بفروشند یا توکن‌هایی که در ازای پاداش دریافت کرده‌اند، به پول نقد تبدیل کنند. تمام دارایی‌ها و درآمدها در این بازی در والت معتبر متامسک (Metamask) نگه‌داری می‌شوند و امکان خریدوفروش و انتقال به والت‌های دیگر ازطریق آن وجود دارد.

بنیانگذاران بازی اکسی اینفینیتی چه کسانی هستند؟

 

ازی Axie Infinity در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط شرکت فناوری اسکای ماویز (Sky Mavis) راه‌اندازی شد. این شرکت توسعه‌دهنده بازی که در ویتنام مستقر است، به دست ترونگ نگوین (Trung Nguyen) و الکساندر لارسن (Aleksander Larsen) تأسیس شده است.

ترونگ نگوین مدیر عامل فعلی پلتفرم است. نگوین با مدرک مهندسی نرم افزار کامپیوتر فارغ‌التحصیل شد و قبل از راه‌اندازی بازی Axie Infinity به عنوان مهندس نرم افزار در اِندوین ترنزکشنز (Anduin Transactions) کار می‌کرد.

الکساندر لارسن، گیمر رقابتی سابق نیز به عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد عملیاتی این پلتفرم شناخته می‌شود. لارسن از سال ۲۰۱۷ روی بازی‌های بلاکچینی کار می‌کند. او قبلاً به عنوان افسر اجرایی امنیتی در سازمان امنیت دولت نروژ کار می‌کرد و هم‌اکنون هم به عنوان دبیر هیئت مدیره در اتحادیه بازی‌های بلاکچینی (Blockchain Game Alliance) فعالیت می‌کند.

در مجموع، تیم اکسی اینفینیتی از ۲۵ کارمند تمام وقت تشکیل شده که بسیاری از آنها در زمینه ساخت بازی تجربه دارند.

اعضای اصلی سازنده این بازی در عکس مقاله هستند.

Axie Infinity چگونه کار می‌کند؟

 

در اکوسیستم Axie Infinity کاراکترها و یا شخصیت‌های بازی تحت عنوان اَکسی‌ها (Axies) نامیده می‌شوند. این‌ها در حقیقت توکن‌های غیر قابل تعویض یا همان NFT هستند، که شما می‌توانید مالکیت آنها را به دست بیاورید و آنها را کنترل کنید. همه اشخاص می‌توانند این توکن‌ها را درون کیف پول‌های شخصی خود ذخیره‌سازی کرده و به سایر آدرس‌های اتریوم ارسال کنند و آنها را با سایر بازیکنان از طریق یک بازار مبتنی بر بلاک چین مبادله کنند. جدا از مقوله Axies ، خود این بازی از خصوصیت‌هایی مثل یک سرزمین و آیتم‌های مجازی برخوردار است که این خصوصیت‌ها نیز در حقیقت همان ماهیت توکن‌های ERC721 را دارا هستند.

درون این اکوسیستم، بازیکنان می‌توانند با استفاده از تیم‌ها و ترکیب‌های متفاوت در مُد ماجراجویی که حالت PvE (بازیکن در مقابله با محیط بازی) دارد، در امپراطوری Lunacia (امپراطوری متعلق به Axie Infinity)، به جنگیدن با هیولاها بپردازند. همچنین بازیکنان می‌توانند از مُد آرِنا یا صحنه نبرد نیز در راستای استفاده از مکانیزم PvP (بازیکن در تقابل با بازیکن دیگر) استفاده کنند و با اشخاص حقیقی که در حال یادگیری محیط Axie هستند مبارزه کنند. در صورت پیروزی در نبرد، SLP یا همان معجون کوچک عشق دریافت می‌کنید که برای به دنیا آوردن و تولید اَکسی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که SLP یک توکن ERC20 بوده و قابلیت معامله در صرافی‌هایی مثل بایننس (Binance) را دارد.

می‌توان موانع و مشکلات پیش روی بازیکنان جدید برای ورود به این حوزه و آغاز کردن روند یادگیری را بالا بودن قیمت Axie و هزینه یا کارمزد گَس بالا در شبکه اتریوم دانست. تولید اَکسی جدید نیاز به گس دارد که می‌تواند به مقادیر زیادی از اتر ختم شود. زنجیره جانبی Ronin Ethereum به صورت خاص برای Axie Infinity طراحی شده و به صورت انحصاری برای رسیدگی کردن به این مشکل ساخته شده است.

راهنمای ورود به دنیای اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

 

برای ورود به دنیای اکسی اینفینیتی، در قدم اول به والت متامسک نیاز خواهید داشت. این والت برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS دردسترس و استفاده از آن در مرورگر کروم نیز با نصب افزونه آن امکان‌پذیر است. این افزونه را می‌توانید ازطریق وب‌سایت رسمی متامسک دریافت کنید. بعد از طی مراحل اولیه، باید والت خود را با ارز دیجیتال اتریوم شارژ و سپس برای ساخت اکسی اقدام کنید. برای شروع بازی، به خرید سه اکسی نیاز خواهید داشت.

اعضای اکسی‌ها

 

هر اکسی شامل شش عضو با قابلیت‌های مختلف است که در جریان ترکیب دو اکسی متفاوت، این اعضا ممکن است به فرزند آن‌ها به‌ارث برسد. این شش عضو عبارت‌اند از:‌‌

  • چشم‌ها (Eyes)
  • گوش‌ها (Ears)
  • شاخ (Horn)
  • دهان (Mouth)
  • پشت (Back)
  • دم (Tail)

ویژگی‌های اکسی‌ها

  • وضعیت سلامت (Health) تحمل ضربه یا همان جان اکسی در اصطلاح عامیانه است.
  • سرعت (Speed) عامل تعیین‌کننده نوبت و ترتیب بازی اکسی‌ها را نشان می‌دهد. اکسی با سرعت بیشتر اولین حمله را انجام خواهد داد.
  • مهارت (Skill) قدرت تخریبی هر ضربه‌ اکسی را نشان می‌دهد.
  • قدرت حمله (Morale) قدرت تخریبی ضربه و حمله هر اکسی را نشان می‌دهد.

نژادهای اکسی‌ها

نُه نژاد مختلف اکسی شامل شش نژاد اصلی و سه نژاد هیبریدی (حاصل ترکیب دو نژاد اصلی) در دنیای اکسی اینفینیتی وجود دارد: Aquatic ،Beast ،Bird ،Bug ،Plant ،Reptile ،Mech ،Dawn و Dusk. هر‌کدام از این نژادها توانایی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی دارند.

حداقل هزینه برای مقرون‌به‌صرفه‌ترین اکسی‌ در این مارکت‌پلیس حدود ۲۲۵ تا ۲۵۰ دلار است و تشکیل تیم حاوی سه اکسی ممکن است ۷۰۰ دلار یا بیشتر در این لحظه برای هر بازیکن تمام شود.

توکن AXS چیست؟

 

حداکثر عرضه توکن اکسی اینفینیتی (AXS) ۲۷۰ میلیون واحد تعیین شده است. از این تعداد، در حال حاضر نزدیک به ۶۱ میلیون واحد (۲۳ درصد) توکن AXS در گردش است.

در حالت کلی، ۱۱ درصد از کل عرضه ارز دیجیتال Axie Infinity به شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه IEO در لانچ‌ پد بایننس (Binance Launchpad)، ۴ درصد برای فروش در مرحله فروش اختصاصی، ۲۹ درصد برای پاداش استیکینگ، ۲۰ درصد برای کسب درآمد بازیکنان، ۲۱ درصد برای تیم، ۷ درصد برای مشاوران و ۸ درصد برای تأمین بودجه اکوسیستم، اختصاص یافته است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، انتظار می‌رود که تمام توکن‌ های AXS تا اوایل سال ۲۰۲۶ عرضه شوند.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی (AXS)

 

توکن اکسی اینفینیتی (AXS) در زمان راه‌اندازی در نوامبر سال ۲۰۲۰، با قیمت ۰٫۱۵ دلار معامله می‌شد. در ماه‌های اولیه، این توکن چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت و یک روند قیمتی تقریباً خنثی داشت.

با این حال، در فوریه سال ۲۰۲۱ و همزمان با آغاز روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال، اکسی نیز وارد یک چرخه گاوی شد و قیمت آن تا نزدیکی ۱۰ دلار افزایش یافت.

در ماه ژوئن و همزمان با رونق گرفتن توکن‌های NFT و همچنین بازی‌های بلاکچینی، توکن AXS رشد بسیار چشمگیری را تجربه کرد و همچنین در تاریخ هفتم نوامبر سال 2021 ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی توانست رکورد تاریخی خود را در 153 دلار به ثبت برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا