مقالاتمفاهیم پایه

ایردراپ Airdrop

رمزارز یا ارز دیجیتال نوعی پول دیجیتالی است که بر مبنای بلاک چین ایجاد شده و از طریق صرافی آنلاین، یا روش‌های دیگر قابل خرید و فروش یا تبدیل به دیگر دارایی‌ها است. اما گاهی برای تبلیغ یا معارفه یک رمز ارز جدید توسط تیم توسعه، بخشی از رمز ارزها را به‌صورت رایگان بین کاربران توزیع می‌شود. به این توزیع رایگان، ایردراپ می‌گویند. ایردراپ‌ها توسط پدیدآورندگان یک رمزارز جدید تبلیغ می‌شوند و توکن‌های مورد نظر به والت دارندگان آن رمزارز واریز می‌گردد.

به‌طور معمول کاربرها برای اینکه مشمول دریافت این هدیه شوند باید مقدار مشخصی از آن را داشته باشند و یا یکسری فعالیت ساده همچون انتشار مطالبی در مورد آن رمزارز در شبکه‌های مجازی، نوشتن محتوا برای سایت و غیره را انجام دهند. این یکی از راه‌های کسب ارز دیجیتال رایگان است.

ایردراپ

ایردراپ به معنی ارسال رمزارزهای رایگان از طرف پدیدآورندگان آن رمزارز و یا سایت مربوطه به برخی کاربران است. بیشتر مواقع شرکت‌های تازه تأسیس بر پایه بلاک چین، از این روش برای تبلیغ و افزایش کاربران خود استفاده می‌کنند. علاوه‌بر این برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال و ارائه دهندگان کیف پول نیز برای جذب کاربران جدید یا حفظ مشتریان خود، ایردراپ انجام می‌دهند.

برای اطلاع از اخبار مربوط به ایردراپ می‌توان به وب‌سایت توسعه دهندگان رمزارز یا صفحات مجازی آن‌ها مراجعه کرد. ایردراپ‌ها به دو دسته طبقه‌بندی می‌شوند. در دسته اول که بدون اعلان رسمی است، توسعه دهندگان رمز ارز به کاربرانشان توکن رایگان اهدا می‌کنند؛ بنابراین امکان اطلاع از زمان و مقدار آن فراهم نیست. در دسته دوم، معمولاً شرکت‌های نوظهور برای جذب مخاطب و با اطلاع قبلی، ایردراپ انجام می‌دهند.

شرکت در ایردراپ‌های رایگان و دریافت ارز دیجیتال رایگان

شرکت در ایردراپ‌های رایگان نیازمند یک سری اقدامات است که باید انجام دهید. اولین قدم برای این کار یک کیف پول مناسب است. از آنجا که معمولاً توکن‌هایی که در ایردراپ‌ها توزیع می‌شوند بر اساس اتریوم هستند، پیشنهاد می‌شود از والت اتریوم استفاده نمایید. اما تنها داشتن والت اتریوم کافی نیست و باید در آن به‌طور مستمر فعالیت داشته باشد؛ زیرا عموماً توکن‌های رایگان به کاربران فعال اعطا می‌شوند.

اقدام بعدی که باید انجام دهید، ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین ایجاد نشانی ایمیل است. بیشتر توسعه دهندگان رمز ارزها از طریق شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام، فیس بوک و توییتر به تبلیغ و اطلاع‌رسانی‌های مربوطه می‌پردازند. آن‌ها برای افزایش تعداد مخاطبان از کاربران می‌خواهند که در صفحات مجازیشان به تبلیغ و اطلاع‌رسانی کمک کنند و به عنوان پاداش، توکن رایگان دریافت نمایند.

نحوه برداشت توکن‌های ایردراپ

اگر در ایردراپ‌ها شرکت کنید، معمولاً چند هفته زمان می‌برد تا توکن‌های رایگان به کیف پول شما واریز شود. برای اطلاع از واریز توکن‌ها بایستی به وب‌سایت اتر اسکن (Etherscan) مراجعه نمایید و آدرس ای‌تی‌اچ خود را در آن جستجو کنید. پس از دریافت توکن‌ها می‌توانید به والت خود وارد شده و تراکنش‌های مدنظر را انجام دهید یا از حساب خود برداشت کنید.

نکات امنیتی در رابطه با ایردراپ

توجه کنید که همه ایردراپ‌ها ایمن نیستند و ممکن است با اهداف کلاه‌برداری برگزار شوند. در صورتی که ایردراپی از شما طلب پرداخت هزینه کرد، بدانید که این یک کلاه‌برداری است و از پرداخت هزینه خودداری کنید. گاهی اوقات در قالب ایردراپ برای والت شما مبالغ اندکی ارسال می‌کنند و از این طریق ممکن است به برخی از اطلاعات شما دسترسی پیدا کرده و از شما سوء استفاده کنند؛ این در صورتی است که آدرس عمومی شما آشکار شود.

برای اطمینان از عدم نفوذ کلاه‌برداری به دارایی‌های شما، به‌خصوص اگر در والت اصلی خود مبالغ بالایی پس‌انداز کرده‌اید، بهتر است که والت جدید ایجاد کنید و با آن در ایردراپ شرکت نمایید؛ زیرا امکان سرقت از والت شما توسط برخی روش‌ها وجود دارد. همواره این نگرانی را داشته باشید که افرادی کلاه‌برداری منتظر هستند که با یک حرکت نادرست که مرتکب شوید دارایی شما را به سرقت ببرند.

بنابراین، اولاً به هیچ عنوان کلید خصوصی خود را برای دیگران ارسال نکنید؛ زیرا لزومی ‌برای این کار وجود ندارد. ثانیاً تحت هیچ شرایطی برای شرکت در ایردراپ‌ها پول ارسال نکنید. چراکه تمامی ایردراپ‌ها رایگان هستند و اگر با درخواست پول از طرف آنان مواجه شدید، مطمئن باشید که یک کلاه‌برداری است. ثالثاً از رسمیت ایردراپ اطمینان حاصل کنید؛ اطلاعات مربوطه را از طریق صفحات رسمی و معتبر پیگیری نمایید.

بهترین منابع برای دریافت ایردراپ

 

coinmarketcap.com/airdrop

airdrops.io

Airdropalert.com

 

منبع  : وال هالا کریپتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا