اخبارترید و ماینینگمقالات

بازار رمزارزها : شیبا اینو (78 میلیون درصد رشد در سال) در نبرد با کوینوس (535 درصد رشد در ماه)

دلایل زیادی برای انتخاب یک کوین توسط سرمایه گذاران رمزارز وجود دارد. سرمایه‌گذاری در بازارهای نزولی و فناوری های تازه ابداع شده چگونه می تواند در یک جامعه بزرگ مورد استفاده های مشکوک قرار گیرد؟

داستان شیبا اینو ، بهترین عملکرد سالانه یک رمزارز که هنوز هم ذهن ها را به خود درگیر می کند حتی پس از بازگویی های متعدد. فقط 12 ماه پیش ، قیمت یک توکن شیبا ده صفر جلوی آن بود یعنی: 0.000000000063 دلار، با ارزش بازار 682.58 دلار!

در اواخر اکتبر سال جاری، شش عدد از این صفرها از بین رفتند و شیبا اینو دوج کوین را به بزرگ‌ترین توکن با مضمون سگ ها در جهان تبدیل کرد و وارد جدول ده ارز دیجیتال برتر به ارزش 47 میلیارد دلار شد.

علیرغم کاهش تقریباً 40 درصدی نسبت به بالاترین سطح تاریخی خود ، شیبا همچنان دارای ارزش بازار تقریباً 29 میلیارد دلاری است که تقریباً 350 برابر ارزشمندتر از رقیبش یعنی کوینوس است.

شبکه کوینوس بهترین عملکرد هفته را در پلتفرم اطلاعاتی Cointelegraph Markets Pro به ثبت رسانده است، جایی که امتیاز اختصاصی VORTECS™ در دو هفته گذشته یک روند بسیار صعودی از امتیاز بالای 90 را ارائه کرده است.

پس از این امتیازات ، کوینوس از بالاترین قیمت قبلی خود در حدود 0.22 دلار به بالاترین سطح قیمت اخیر یعنی 0.95 دلار افزایش یافت.

وجه اشتراک این دو پروژه چیست؟ تقریبا هیچ چیز… به جز عملکرد قوی آنها در بازار.

بنابراین برای سرمایه‌گذاران رمزارز که نمی‌توانند بین میم کوین‌های سگی و پلت‌فرم‌های بلاک چین لایه ۱ یکی را انتخاب کنند… در اینجا یک تحلیل از نقاط قوت نسبی آنها ارائه شده است.

فناوری

 

کوینوس یک پلتفرم بلاک چین با قرارداد هوشمند پایه یا لایه 1 است که هدف آن ارائه انواع نوآوری های فنی است. اولاً ، به‌گونه‌ای طراحی شده است که بروزرسانی شود ، به این معنی که نسبت به بلاک چین‌های کنونی باید راحت‌تر قابل ارتقا باشد و به طور بالقوه می‌تواند انشعابات اضافی را حذف کند.

همچنین مکانیزم آن به‌ گونه‌ای طراحی شده است که دخالتی در بلاک چین نداشته باشد، تیم سازنده آن ادعا می‌کند به افراد بیشتری کمک می‌کند تا برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین را به کار گیرند و دارای پشتیبانی از زبان جهانی است، قابلیتی که ممکن است به توسعه دهندگان بلاک چین کمک کند تا پروژه های خود را بدون یادگیری یک مجموعه مهارت های جدید انجام دهند. در حال حاضر در مرحله شبکه آزمایشی کار می کند.

شیبا عملاً هیچ ویژگی فنی ندارد که آن را از سایر میم کوین ها متمایز کند و موارد استفاده آن اساساً محدود به تبادلات تجاریست.

برنده : کوینوس

اجتماعی

 

شیبا اینو بیش از 1.9 میلیون دنبال کننده در توییتر دارد. یک صفحه Reddit با 425000 عضو؛ و تقریبا یک میلیون کیف پول فعال. فالوورهای آن از فعال ترین افراد در حوزه رمزارز هستند و این روزها به سختی می‌توان مقاله‌ای را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد ، بدون آنکه تعداد زیادی از طرفداران شیبا را به سر ذوق نیاورد و بحث پیرامون آن را داغ تر نکند.

کوینوس در زمان نگارش این مقاله دقیقاً 1500 دنبال کننده در توییتر داشت و کانال Discord آن عمدتاً حاوی بحث های مخفیانه در مورد طراحی و معماری میکروسرویس هاست.

برنده: شیبا اینو (با اختلاف زیاد)

تیم سازنده

 

کوینوس توسط تیم اصلی که قبلاً روی بلاک چین استیم کار می‌کردند، توسعه می‌یافت و زمانی که این پروژه توسط جاستین سان، بنیانگذار رمزارز ترون خریداری شد، این تیم به‌طور دسته جمعی استعفا دادند.

خالق شیبا اینو، ریوشی (که در زبان ژاپنی به معنی «ماهی‌گیر» است) یک توسعه‌دهنده با نام مستعار است، که اصرار دارد که او یا آنها مسئول هیچ کاری نیستند. با این حال، به نظر می رسد که این یک ترفند هوشمندانه در بازاریابی باشد.

برنده: کوینوس

ارزش بازار / پتانسیل سوددهی

 

کوینوس در زمان نگارش این مقاله دارای ارزش بازار کمی بیش از 83 میلیون دلار است. کل حجم عرضه شده 99.5 میلیون توکن (در حال حاضر) در گردش است، که همه آنها در طول یک دوره زمانی به طور منصفانه ای توزیع شده اند یعنی در طی آن دوره هر کسی که کامپیوتر داشته است می توانست توکن های کوینوس را در بستر شبکه ERC-20 استخراج کند.

شیبا معروف است که مجموعاً یک کوادریلیون (عدد یک با 15 صفر بتوان 2) توکن دارد که تقریباً 550 تریلیون آن در گردش است. با ارزش بازار تقریباً 29 میلیارد دلار، در حال حاضر یازدهمین ارز دیجیتال بزرگ جهان است.

قضاوت درباره صعودی بودن روند دشوار است، اما کوینوس به دنبال پیوستن به پلتفرم‌های لایه 1 مانند اتریوم، سولانا، کاردانو و پولکادوت است، چهار توکن برتر جهان که ارزش بازار آنها مجموعا حدود 750 میلیارد دلار است.

اگر قرار بود کوینوس فقط به 1٪ از ارزش بازار اتریوم برسد، باید 5.55 میلیارد دلار ارزش داشته باشد – به عبارت دیگر، باید 6687٪ از قیمت فعلی خود بیشتر رشد کند.

بدون هیچ همتای طبیعی به غیر از دوج کوین (با ارزش بازار 34 میلیارد دلار که یک مکان جلوتر از آن قرار دارد)، آرزومندترین رقیب شیبا اینو ممکن است بیت کوین با ارزش بازار 1.226 تریلیون دلار باشد. ارزش بازار شیبا در حال حاضر برابر با 2.3 درصد از ارزش بازار بیت کوین است که به نظر می رسد پتانسیل صعودی آن را محدود می کند. در واقع ممکن است استدلال شود که شیبا قبلاً به اوج خود رسیده است.

برنده: کوینوس (با یک مایل)!

نقدینگی

 

برنامه های تحقق نیافته فقط همین است. با حجم معاملات بیش از 1.73 میلیارد دلار در 24 ساعت گذشته، توکن شیبا در برترین صرافی های جهان معامله می شود. این قطعا دستاوردی ستایش برانگیز است.

با این حال، کوینوس در حال حاضر تنها از طریق یک صرافی قابل دسترسی است، جایی که حجم معاملات آن در روز گذشته مبلغ ناچیز 283000 دلار است.

برنده: شیبا اینو

سرگرم کننده

 

شیبا به دارندگانش این امکان را می دهد تا با هزینه کم، پس انداز عظیمی (میلیون ها و میلیون!) از توکن آن بدست آورند. دنبال کنندگانش مشتاق و هیجان‌زده هستند زیرا میم‌ کوین ها فوق‌العاده اند و با گسترش اکوسیستم و محصولاتشان به ایجاد احساس مشارکت و شادی کمک می‌کنند.

کوینوس یک شبکه بلاک چین معمولی، کابردی و بسیار فنی است که هیچ موجود بامزه و دوست داشتنی در آن دیده نمی شود. به عنوان یک پروژه زیرساختی، ویژگی‌های اصلی آن کاملاً متفاوت از ویژگی های میم کوین هاست.

برنده: شیبا اینو

خطرات و ریسک ها

 

شیبا اینو ایلان ماسک را دارد. وقتی ثروتمندترین مرد جهان توییت کرد که هیچ شیبا ندارد، قیمتش در یک روز 20 درصد کاهش یافت و ویتالیک بوترین به قدری بی علاقه بود که توکن های شیبایی که به او هدیه داده بودند را اهدا کرد. ( ارزش فعلی آنها 21 میلیارد دلار است )!!!

به عنوان یک میم کوین فقط تا زمانی که علایق وجود داشته باشند می توان آن را حفظ کرد. هنگامی که این توجهات به جای دیگری معطوف شوند، همانطور که امسال بسیاری از رمزارزها و سهام های متعدد دچار آن شدند، شیبا ممکن است کمی دیر متوجه شود که باید جذابیتهای بیشتری نسبت به قبل داشته باشد.

ممکن است کوینوس به اهداف بلندپروازانه تیم طراحی خود نرسد یا ممکن است توسعه دهندگان کافی برای حفظ یک اکوسیستم سالم پیدا نکند. از طرفی ممکن است بازار به این نتیجه برسد که ما در حال حاضر به اندازه کافی شبکه بلاک چین لایه اول داریم و ده ها میلیون دلار را در پروژه های مطمئن موجود مانند سولانا سرمایه گذاری می کنند.

مانند هر لایه اولی ، کوینوس برای رقابت با بازیکنان بزرگ در این فضا ، به توسعه‌دهندگان نیاز دارد اما تا به حال جذابیت زیادی برای آنها نداشته است.

برنده: هیچکدام

امتیازات نهایی: مساوی

 

در حالی که کوینوس جدیت را فریاد می‌زند، شیبا اینو سرگرم‌کننده است و در عجیب‌ترین سال‌ها برای سرمایه‌گذاری ، هر دوی این توکن‌ها مخاطبانی را برای خود پیدا می‌کنند.

استراتژی شما در بازار رمزارزها هر چه باشد ، چه بر اساس نقاط قوت فناوری یک پروژه باشد و یا بر اساس قدرت عظیم جامعه آن، شما قطعا به تحقیق و به روز بودن نیازمندید.

این مقاله مشاوره سرمایه گذاری به فردی ارائه نمی دهد. ارزهای دیجیتال سرمایه‌های بی‌ثباتی هستند و ریسک قابل توجهی از جمله خطر زیان دائمی و کلی را به همراه دارند. عملکرد گذشته نشان دهنده نتایج آینده نیست.

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا