اخبارترید و ماینینگمقالات

بانک روسیه ای می‌گوید روس‌ها سالانه 5 میلیارد دلار بر روی رمزارزها سرمایه گذاری می کنند

اگرچه روسیه به یک رهبر جهانی در بازار رمزارز تبدیل شده است، اما بانک های روسیه هنوز در مورد بیت کوین تردید دارند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی این کشور، مردم روسیه از جمله فعال ترین شرکت کنندگان در بازار ارزهای دیجیتال در جهان هستند.

بانک روسیه در 25 نوامبر بررسی جدیدی را در مورد ثبات مالی منتشر کرد و به نقش رو به رشد این کشور در بازار 2.8 تریلیون دلاری رمزارزها اشاره کرد.

بانک روسیه با استناد به اطلاعات گزارش‌ شده توسط بانک‌های محلی در جولای 2021، پیش بینی کرد که حجم کل سالانه تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در روسیه به 350 میلیارد روبل یا 5 میلیارد دلار می‌رسد.

به نظر می رسد مشخص نیست که آیا بانک روسیه این اطلاعات را به روز کرده باشد زیرا قیمت بیت کوین تقریباً از ماه جولای دو برابر شده است و از حدود 30,000 دلار به بیش از 60,000 دلار در ماه نوامبر رسیده است.

در این گزارش، بانک روسیه همچنین خاطر نشان کرد که فدراسیون روسیه از نظر بازدید از صرافی های ارزهای دیجیتال در بین رهبران جهانی قرار دارد. بر اساس داده‌های ارائه‌دهنده اطلاعات دیجیتال SimilarWeb، روسیه پس از ترکیه دومین کشور بزرگ از نظر حجم کل ترافیک مصرفی در بازدید از صرافی هاست.

بانک مرکزی روسیه همچنین خاطرنشان کرد که روسیه یکی از بزرگترین کشورهای استخراج کننده بیت کوین در جهان است و بر اساس شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج تا اوت 2021، سومین کشور بزرگ از نظر نرخ تراکنش است.

علیرغم اعتراف به موقعیت پیشرو روسیه در بازار جهانی ارزهای دیجیتال، بانک روسیه همچنان خطرات عمده مرتبط با این صنعت، از جمله ریسک های مرتبط با ثبات مالی، حمایت از سرمایه گذار، پولشویی، تامین مالی جنایی و همچنین خطرات ESG (سنجش رعایت اخلاقیات و مدیریت مسئولانه در کسب کار) را مشخص کرد.

بانک مرکزی هیچ اقدام فوری برای مقابله با این خطرات را پیشنهاد نکرد، اما اعلام کرد که برای شناسایی تهدیدات احتمالی، بازار را به دقت رصد خواهد کرد:

رابطه بین ارزهای دیجیتال و بخش مالی در حال حاضر محدود است. با این حال، رشد سریع و پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال، خطرات بیشتری را هم در سطح جهانی و هم برای بازار مالی روسیه به همراه خواهد داشت.

به گفته مدیر اجرایی : بازار ارزهای دیجیتال روسیه با وجود مقررات بد به ارزش 500 میلیارد دلار است.

بانک مرکزی روسیه موضع سختی در مورد ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده است و الویرا نابیولینا، فرماندار این کشور استدلال می‌کند که دولت‌های مسئول نباید در پذیرش ارزهای دیجیتال را دخالت کنند. بانک مرکزی به این دلیل معروف است که به بانک‌های محلی اجازه نمی‌دهد با رمزارزها سروکار داشته باشند و به جای آن استفاده از ارز دیجیتال خود را ترویج می‌کند. این امر منجر به وضعیتی شد که امروزه هیچ صرافی رمزارز روسی خدمات خود را به صورت قانونی ارائه نمی‌کند.

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا