اخبارترید و ماینینگمقالات

با داغ شدن جنگ قیمت، میم کوین ها و داگ‌کوین‌ها به بازار سرازیر شدند

میم کوین ها و توکن های با مضمون سگ ها محبوبیت و جذابیت بیشتری به دست می آورند، زیرا در میان سیل بازار، روند صعودی بلندمدت بسیار محدود به نظر می رسد.

توکن‌های میم و داگ‌کوین‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از روند صعودی مداوم در بازارهای ارزهای دیجیتال بوده‌اند. در میان انبوهی از این توکن ها که بازار را پر کرده است، دو مورد از این آنها یعنی دوج کوین و شیبا اینو بیشترین کشش و محبوبیت را در بازار به دست آورده اند.

اخیراً، توکن شیبا در 23 اکتبر با معاملات 0.000028 دلاری شروع به رالی کرد تا به رکورد 0.000086 دلاری در 28 اکتبر رسید. با وجود آن، این توکن در 30 روز گذشته 195.5 درصد افزایش داشته و سالانه 72954679.8 درصد سود باورنکردنی داشته است.

این باعث شد که این توکن به طور خلاصه در رتبه هشتم لیست 10 ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار قرار بگیرد، اما به دلیل افت قیمت، این توکن از 10 ارز برتر خارج شده و به جایگاه یازدهم (32 میلیارد دلار ارزش بازار در زمان نگارش مقاله) بالاترین ارزش بازارها سقوط کرده است.

چنین سوددهی بزرگی که با سرمایه‌گذاری‌ در توکن ها به دست آمد در رقابت «بزرگ‌ترین سوددهی تجارت در تمام دوران‌ها» قرار گرفته است، زیرا مشخص شده است که یک آدرس کیف پول توکن‌ شیبا به ارزش ۳۵۰۰ دلار در آگوست ۲۰۲۰ خریداری شده که چندین برابر شد و ارزش آن در بازار به بیش از ۱.۵۵ میلیارد دلار رسید. یک کیف پول دیگر، در یک مقطع بیش از 13 درصد از کل عرضه این توکن (بیش از 549 تریلیون واحد شیبا) را در اختیار داشت. با این حال، این نهنگ کیف پول 2.3 میلیارد دلاری خود را در 5 نوامبر در چهار تراکنش مساوی به چهار آدرس مختلف منتقل کرد.

این بازگشت ها منجر به جلب توجه جریان اصلی در اطراف توکن ها شد. به خاطر رشد روزافزون آنها، شیبا شروع به ابداعاتی برای کاربرد توکن انجام داد. همچنین با وجود تمام نوسانات شدید، آدام آرون، مدیرعامل AMC Theaters اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی اضافه کردن این توکن به عنوان پرداخت برای خرید بلیط است. Le Bistrot d’Eleonore et Maxence،که یک اغذیه فروشی در پاریس است، شروع به پذیرش توکن شیبا به عنوان راهی برای پرداخت کرده است.

حرکت صعودی توکن شیبا به شروع سرمایه گذاران شیبا که سود خود را در دوج کوین به گردش درآوردند ختم شد، که منجر به افزایش 44 درصدی دوج در روز 28 اکتبر و رسیدن به بالاترین سطح قیمتی 90 روزه خود یعنی 0.33 دلار شد. این رالی باعث شد این کوین به رتبه نهم در بین 10 ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار برسد. این کوین در حال حاضر با قیمت 0.25 دلار معامله می شود که تقریباً 65 درصد کمتر از بالاترین رکورد تاریخی قیمت خود یعنی 0.73 دلار است که در 8 می بدست آمد که توسط توئیت های ایلان ماسک باعث افزایش ارزش این کوین شد. در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار دوج کوین نزدیک به 35 میلیارد دلار است!

کوین تلگراف با جانی لیو، مدیر عامل یک صرافی ارز دیجیتال در مورد این پدیده که توجه بسیاری از سرمایه گذاران خرد را به خود جلب کرده است، صحبت کرد. او گفت: میم کوین های محبوب به 10 مورد برتر راه یافتند و برای مدتی از نظر حجم تراکنش در صرافی ها در صدر جدول قرار گرفتند و حتی از بیت کوین نیز پیشی گرفتند. می توان گفت که شانس عضویت دائمی در باشگاه 10 رمزارز برتر بسیار زیاد است.

میم کوین ها و داگ کوینها در بازار طوفان به پا کردند

پس از افزایش محبوبیت دوج کوین، تعداد زیادی داگ کوین و دیگر میم کوین ها به این صنعت پیوستند. یکی از این توکن ها شیبا بود که از آن زمان به ارزش بازار خود دوج رسیده است. تیم توسعه شیبا همچنین توکن دیگری به نام دوج کیلر لیش را طراحی کرده اند. این توکن در حال حاضر با قیمت 3256.73 دلار مبادله می شود که اخیراً 130.3 درصد سوددهی را ثبت کرده است.

توکن دیگری که تلاش می‌کند از تبلیغات مداوم سود ببرد،دوج الون مارس است، توکنی که بر اساس (مدیرعامل تسلا) ایلان ماسک و عشق او به سفر فضایی است. در ماه اکتبر، این کوین پس از لیست شدن در چند صرافی بیش از 3780 درصد سود داده است و از 850 درصد سود شیبا پیشی گرفت.

توکن های بسیار بیشتری وجود دارند که در شبکه های مختلف بلاک چین راه اندازی شده اند ومیم کوین ها را در سراسر اکوسیستم کریپتو ارسال می کنند. به عنوان مثال، توکن استرالین سیف شپارد داگ کوین مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس (BSC) و ساموید کوین یک داگ کوین در شبکه سولانا است.

لیو اشاره کرد که «به نظر می‌رسد که هر چه ارز دیجیتال قدیمی‌تر باشد، جایگاه آن قوی‌تر است و رسیدن به اوج و گرفتن جای خود در زیر آفتاب برای مبتدیان کار چندان آسانی نیست.» او اضافه کرد که داشتن دو میم کوین در بین 10 کوین برتر، ستایش برانگیز است و دیگر میم کوین ها شانسی ندارند. با این حال او خاطرنشان کرد: “اما این زیبایی بازار رمزارزهاست که هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.”

جاستین ترولیپ، از اعضای یک صرافی غیرمتمرکز، گفت: پتانسیل کوتاه مدت تمام توکن‌های میم و داگ کوین‌ها در سراسر شبکه بلاک چین بسیار غیرقابل پیش‌بینی است:

“ما در یک بازار صعودی پرنوسان هستیم، اما بعضی از میم کوین ها عملکرد خوبی داشتند. ما در حال حاضر در دوره میم کوین ها هستیم، بنابراین فکر می‌کنم در بسیاری از آنها نشانه‌هایی برای پیشرفت وجود دارد. باز هم به بازه زمانی شما به عنوان یک سرمایه گذار برمی گردد. شخصاً، اکثر افرادی که دیده‌ام که سودهای بزرگی در توکن‌های میم به دست آورده‌اند، معمولاً آنها را به عنوان دارایی‌های بلندمدت می‌دیدند. اما می توان اینطور هم استدلال کنم که این نیز یک استراتژی مخاطره آمیز می تواند باشد.”

چندین مورد از توکن‌های جدید میم در ماه اکتبر سودهای چشمگیری را به ثبت رسانده‌اند، به طوری که SAMO با 2925 درصد افزایش در ماه اکتبر به ارزش بازار 389 میلیون دلار رسید و HOGE  با افزایش 2923 درصدی با ارزش بازار در حال حاضر 190 میلیون دلار از 15 میلیون دلار در آغاز ماه اکتبر بسیار فراتر رفت. این بدان معنا نیست که همه این نوع توکن های میم همچنین  سود های چشمگیری را به ثبت می رسانند.

همه به شیبا درود می فرستند؟ ظهور مدعیان دوج کوین که توسط طوفان میم کوین ها تقویت شده است:

ترولیپ اضافه کرد: برای اینکه توکن‌های میم در چند سال آینده در بین 10 توکن برتر عملکرد خوبی داشته باشند، باید از برخی پروژه‌های بسیار چشمگیر و حجم سرمایه‌گذاران در حال بلوغ رمزارز در بازار، سهم بیشتری داشته باشند. من شخصاً فکر می کنم که آنها در یک بازه زمانی طولانی تر از دیگران پیشی خواهند گرفت. او همچنین اشاره کرد که روند اخیر توکن‌های میم به طور کامل توسط حدس ها و شایعات و همچنین در برخی موارد دستکاری و دخالت رسانه‌های اجتماعی هدایت می‌شود!

 نقش رسانه های اجتماعی در میم کوین ها

رسانه های اجتماعی نقش مهمی در افزایش پذیرش این توکن های میم و داگ کوین ها ایفا می کنند. ایلان ماسک یکی از نیروهای محرک بازار است که اغلب از طریق پست‌های پراکنده توییتر، به‌طور غیرمستقیم، بر تغییرات قیمت دوج کوین و فلوکی اینو تأثیر گذاشته است.

با این حال، می توان بحث کرد که چنین فعالیت هایی که مستقیماً بر قیمت دارایی ها تأثیر می گذارند، ممکن است توسط سازمانهای تنظیم کننده مالی بازار مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و کمیسیون معاملات آتی کالا مورد انتقاد قرار گیرند.

در این باره، اظهار شده است: «اگر ایلان ماسک برای تبلیغات از سازندگان دوج کوین پول دریافت کرده است، پس باید مجرم شناخته شود زیرا او اطلاع نداده است که پیام‌هایش در توییتر تبلیغاتی هستند. اما اگر ایلان توکن هایی خرید و نوشت که به آن‌ها ایمان دارد، این حق اوست و هیچ جرمی در این کار او نیست.»

ارتباطات پرخطر رمزارزها با ایلان ماسک: سفیر یا مسئول؟

چنین فعالیت هایی در بازارهای مالی سنتی مثل دارایی هایی مانند سهام، کالاها، اوراق قرضه و غیره توسط سازمانهای تنظیم کننده مالی ممنوع است. با این حال، طبق نظریه ترولیپ، گشودن درهای بازارهای دیگر بر روی رمزارزها منجر به از دست دادن دید اصلی ساتوشی ناکاموتو می شود:

در حال حاضر دارایی های سنتی، هنوز به روش قدیمی تنظیم در پشت درهای بسته انجام می شوند. در این روش کسانی که سود عمده را می برند از قبل از تصمیمات باخبرند. من نگران این هستم که شما در حال حاضر شروع به مشاهده این خیزش در بازار رمزارز شده اید. با جنون و حرص فعلی مردم برای ثروتمند شدن، بیشتر آنها به دیدگاه ساتوشی اهمیت نمی دهند و فقط به سود هر چه بیشتر خود اهمیت می دهند.

این امکان وجود دارد که چنین نگرشی در طولانی مدت به شدت برای ارزهای دیجیتال مضر باشد و می‌تواند پیشرفت‌هایی را که طی سال‌ها متوالی به طور کلی توسط این صنعت در جهت هدایت بازارهای مالی به سوی آینده‌ای هر چه دیجیتالی تر شدن سوق دهد، معکوس کند.

با این وجود، میم کوین ها و داگ کوین های جدید هر روز وارد بازار می‌شوند که سرمایه‌گذاران خرد تمایل به خرید آن‌ها دارند به این امید که دستاوردهای گذشته توسط دوج و شیبا را تکرار کنند. در واقع، تبلیغات داگ‌ کوین‌ها به حدی افزایش یافته است که طبق گزارش‌ها حتی تقاضا برای سگ‌های واقعی را نیز افزایش داده است.

در حالی که یک توله سگ شیبا اینو با موهای نرمش و صورتی بانمک، زمینه ساز خوبی برای اطمینان از خوشحالی طولانی مدت صاحبش است، میم کوین ها به دور از شایعات، دارای ثبات هستند و باید با آگاهی و تحلیل مبادله شوند. همانطور که پیش بینی یک توکن در بازار نزولی ممکن است اشتباه باشد و سودی نداشته باشد، سرمایه گذاری روی یک داگ کوین به خوبی تثبیت شده نیز ممکن است سودی نداشته باشد، زیرا احساسات مثبت در رسانه های اجتماعی می تواند در بالاترین حد متشنج و حاشیه ای و پر نوسان خود باشد.

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا