اخبارترید و ماینینگمقالات

با سقوط آزاد ارزش لیر، بیت کوین در ترکیه به بالاترین سطح تاریخی قیمت خود رسید

دارندگان بیت کوین در ترکیه از سقوط سریع ارزش دارایی خود جلوگیری می کنند زیرا لیر در یک روز 15 درصد از ارزشش در برابر دلار آمریکا را از دست داد.

بیت‌کوین سرمایه‌گذارانش را با اصلاح قیمت اخیر خود ناامید کرد، اما در یک کشور، دارندگان بیت‌کوین هرگز آسوده‌تر از این نبوده‌اند.

داده های بازار رمزارز از TradingView در 23 نوامبر نشان می دهد، ارزش بیت کوین در برابر لیر ترکیه به بالاترین حد خود رسیده است.

ارزش بیت کوین از 700000 لیر عبور می کند!

 

ترکیه به طور غیررسمی با بحران ارزی دست و پنجه نرم می کند زیرا رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای پایین نگه داشتن نرخ بهره تلاش می کند.

نتیجه سقوط دوفاکتو نرخ مبادله لیر بود، به طوری که لیر در مقایسه با دلار امریکا تنها در روز سه شنبه 14 درصد کاهش یافت و برای اولین بار از 13 درصد سقوط، فراتر رفت.

نمودار شمعی 1 روزه دلار امریکا/لیر    منبع: TradingView :

در حالی که ترک ها شاهد کاهش قدرت خرید خود هستند، کسانی که سرمایه هایشان را به بیت کوین تبدیل کرده اند مسلماً می توانند مزایای رمزارزها را واضح تر از همیشه متوجه شوند.

بیت کوین بر مبنای لیر در روز سه‌شنبه در یکی از صرافی های مهم جهان به قیمت 723,329 لیر ترکیه رسید که آخرین رکورد از یک سری رکوردهاست که تقریباً بدون توقف در حال ادامه یافتن است!

نمودار شمعی 1 روزه بیت کوین/لیر    منبع: TradingView :

مایکل سیلر، مدیرعامل MicroStrategy هفته گذشته گفت: بیت کوین برای ترکیه یک امید است.

ارز لیر از ماه مارس یک سوم ارزش خود را از دست داده و برای 9 سال متوالی کاهش یافته است. تبدیل لیر به دلار امریکا صرفاً فروپاشی را کاهش می دهد، در حالی که پذیرش بیت کوین آسیب را معکوس می کند و اقتصاد را احیا می کند.

بخش های بازاریابی بیت کوین

 

بر اساس داده های بی تی سی ترک (یکی از صرافی های داخلی ترکیه)، در 24 ساعت گذشته حدود 1000 بیت کوین (معادل 56.7 میلیون دلار) از لیر تبدیل به بیت کوین شد.

مطالب مرتبط: بدهی دلاری دولت السالوادور در طرح های اوراق قرضه بیت کوین کاهش می یابد

بانک‌های مرکزی فقط بخش‌های از بازاریابی بیت کوین هستند.

بخش صرافی در زمان اردوغان که در ماه سپتامبر علیه ارزهای دیجیتال اعلان جنگ کرد، با دوران سختی روبرو شده است.

صرافی به اسم Thodex، در اوایل سال جاری پس از تعطیلی، در مرکز یک رسوایی قرار گرفت و مدیر عامل آن، فاروق فاتح اوزر، با سرمایه‌ای به ارزش 2 میلیارد دلار در آن زمان متواری شد.

اوزر دستگیر و زندانی شد و حداقل شش تن از همکارانش همچنان آزاد هستند.

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا