ترید و ماینینگرمزارزمقالات

بررسی پلتفرم پالی گان Polygon و ارز دیجیتال ماتیک Matic

آیا اطلاعات کافی درباره ی ارز دیجیتال ماتیک دارید؟ رمز ارزی که می خواهیم در این مقاله به معرفی آن بپردازیم، توکن ارائه شده پلتفرم پالی گان Polygon و یا Matic Network سابق می باشد. از جمله اهداف این پلتفرم افزایش مقیاس پذیری در بلاک چین است. در ادامه شما قادر خواهید بود تا اطلاعاتی در ارتباط با نحوه عملکرد این پلتفرم، ویژگی ها و توکن ارائه شده آن کسب کنید.

بررسی پلتفرم پالی گان Polygon

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم پالی گان Polygon در ابتدا با نام Matic Network شناخته می شد و از جمله پلتفرم های کاربردی برای مقیاس پذیری و توسعه زیر ساخت های اتریوم می باشد.

شبکه Matic و یا پالی گان Polygon یک راه حل مقیاس پذیر برای شبکه اتریوم است. به همین ترتیب، به شما امکان می دهد معاملات مبتنی بر اتریوم طی چند ثانیه با استفاده از پروتکل های نوآورانه انجام شود تا تجربه کاربر را در طیف وسیعی از برنامه های غیرمتمرکز یا Dapp ها بهبود بخشد.

به علاوه، پالی گان Polygon یک راه حل لایه 2 ارائه می دهد که از زنجیره های جانبی استفاده می کند و نودهای اختصاصی PoS خود را برای حفظ امنیت دارایی های دیجیتال هنگام محاسبه خارج از زنجیره فراهم می کند. توکن ماتیک MATIC علاوه بر اینکه برای پرداخت هزینه های تراکنش در شبکه استفاده می شود، برای ایمن سازی زنجیره نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

هدف اصلی پلتفرم پالی گان Polygon بهبود تجربه کاربر است. این کار را با ارائه یک روش سریع و کارآمد برای پردازش توکن های مبتنی بر ERC-20 انجام می دهد که می تواند با سایر Dapp ها همکاری کند. پالی گان Polygon از چارچوب پلاسما استفاده می کند تا ساخت برنامه های غیرمتمرکز را برای توسعه دهندگان آسان کند.

ارز دیجیتال ماتیک MATIC چیست؟

رمز ارز MATIC یک توکن ERC-20 است که بر روی بلاکچین اتریوم اجرا می شود. ارز دیجیتال ماتیک MATIC با توجه به اینکه توکن ارائه شده پلتفرم پالی گان است برای انجام چندین نقش اصلی طراحی شده است.

1.از این رمز ارز به عنوان یک واحد پرداخت در شبکه استفاده می شود.

2.کاربران می توانند با استفاده از این توکن به تغییرات برای بهبود پلتفرم پالی گان Polygon رای دهند.

3.استیکینگ توکن ماتیک MATIC به امنیت پلتفرم میتواند کمک نماید.

تاریخچه و بنیان گذاران پلتفرم پالی گان Polygon

پلتفرم پالی گان Polygon و یا همان Matic Network سابق در اکتبر 2017 راه اندازی شد. این پلتفرم توسط دو توسعه دهنده با تجربه بلاکچین، با نام های Jaynti Kanani و Sandeep Nailwal تاسیس شد.در سال 2019 تیم پلی گان کمک بزرگی به اکوسیستم اتریوم کرد. این تیم بر روی پیاده سازی MVP پلاسما، پروتکل WalletConnect و موتور اتریوم کار کردند.

از دیگر بنیانگذاران پلی گان می توان به Jaynti Kanani اشاره کرد. این فرد در حال حاضر به عنوان مدیرعامل پلی گان فعالیت می کند. Kanani یک توسعه دهنده و مهندس بلاکچین است که در حال حاضر به عنوان مدیر عامل Polygon فعالیت می کند. لازم به ذکر است که Jaynti Kansni نقش اساسی در پیاده سازی پلاسما، Web3 و پروتکل WalletConnect در اتریوم داشت.

Sandeep Nailwal از دیگر بنیانگذاران پلی گان و مدیر ارشد می باشد. Nailwal یک برنامه نویس و کارآفرین است. قبل از شروع همکاری با پلی گان، وی به عنوان مدیر عامل Scopeweaver و مدیر فنی گروه Welspune فعالیت کرده بود. Anurag Arjun نیز از بنیانگذاران این پلتفرم به شمار می رود.

بررسی عملکرد پلتفرم پالی گان Polygon

طراحی پلتفرم پلی گان به گونه ای می باشد که از یک ساختار چهار لایه به شرح زیر تشکیل شده است.

1.لایه اتریوم: این لایه شامل گروهی از قراردادهای هوشمند که در اتریوم اجرا می شوند، می باشد. کنترل بخش های مختلفی از پلتفرم پلی گان همانند تراکنش ها، استیکینگ و ارتباط بین اتریوم و زنجیره های مختلف در پلی گان بر عهده این لایه می باشد.

2.لایه امنیتی: این لایه امکان استفاده زنجیره ها از یک لایه امنیتی اضافی را می دهد. این لایه و لایه ای که در ابتدا به توضیح ان پرداختیم اختیاری می باشند.

3.لایه شبکه های پلی گان: این لایه شامل شبکه های مختلفی می باشد که بر روی بلاکچین پلی گان ساخته شده اند. هر کدام از این شبکه ها موظفند تا به اجماع و تولید بلاک ا در شبکه رسیدگی کنند.

4.لایه اجرا: این لایه به عنوان لایه پیاده سازی ماشین مجازی اتریوم و یا EVM شناخته می شود که برای اجرای قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به مواردی که گفته شد و در مباحث قبلی ذکر نمودیم، از جمله اهداف این پلتفرم افزایش مقیاس پذیری می باشد و همچنین قصد دارد تا هزینه های مربوط به تراکنش را کاهش دهد.

پلتفرم پالی گان Polygon از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

از جمله ویژگی هایی که پلتفرم پالی گان Polygon یا Matic Network سابق برخوردار می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1.مقیاس پذیری: پلتفرم پالی گان Polygon به گونه ای طراحی شده است که از آن می توان برای حل مشکلات مقیاس پذیری استفاده کرد همچنین می توانید با استفاده از آن مقیاس پذیری را به دست آورد.

2.توان و قدرت عملیاتی بالا: پلتفرم پالی گن می تواند با استفاده از ساختار زنجیره جانبی خود میلیون ها تراکنش را انجام دهد. یک زنجیره در پلتفرم پالی گان می تواند تا 65000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

3.امنیت: این پلتفرم در ساختار خود از الگوریتم اثبات سهام یا PoS استفاده می کند. استفاده از این الگوریتم سبب شده است تا امنیت این پلتفرم افزایش یابد.

4.قابلیت همکاری: در حال حاضر پالی گان در حال کار بر روی قابلیت همکاری دارایی های دیجیتال بین زنجیره های مختلف و بلاکچین است. این پلتفرم قصد دارد به زودی ارزهای رمزپایه مبتنی بر ERC-20 و NFTهای مبتنی بر ERC-721 را نیز در برگیرد.

اهداف پلتفرم پلی گان Polygon

پلتفرم پلی گان Polygon در راستای اهدافی تلاش می کند که به ثمر رسیدن این اهداف می تواند به بهبود این پلتفرم کمک نماید. از جمله این اهداف می توان به کاهش هزینه های تراکنش ها اشاره کرد.

از دیگر اهداف این پلتفرم افزایش سطح کاربر پسند بودن است. این پلتفرم قصد دارد بستری را برای توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز ارائه دهد. توجه به این نکته لازم است که افزایش مقیاس پذیری در اولویت اول این پلتفرم وجود دارد.

آینده ارز دیجیتال ماتیک MATIC چگونه است؟

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به بررسی روند قیمت این ارز دیجیتال در آینده بپردازیم. در واقع شما با دیدگاه وب سایت  های مختلف در ارتباط با آینده این رمز ارز آشنا خواهیم شد که همه ی آنها از جمله وب سایت های فعال در حوزه ی تحلیل رمزارزها می باشند.

به عقیده بعضی از تحلیلگران فعال در حوزه رمز ارزها، پیش بینی می شود که ماتیک MATIC ممکن است تا در ابتدای ژانویه 2022 با قیمت 1.25 دلار به فروش برسد ویا در صورت مواجه شدن با فشارعرضه، این ارز ممکن است به 0.55 دلار کاهش یابد.

اگر بخواهیم آینده قیمت این ارز دیجیتال را برای 5 سال آینده در نظر بگیریم، رمز ارز ماتیک MATIC می تواند با شکستن رکودهای قبلی قیمت خود، به بالاترین سطح خود برسد و پیش بینی می شود در لیست رمزارزهای برتر قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که چندین تحول داخلی و مشارکت می تواند منجر به رشد این ارز شود. به عبارتی می تواند با مشارکت در پروژه های مختلف رشد چشمگیری داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا