اخبار

جفری گوندلاچ “پادشاه اوراق قرضه” در مورد بیت کوین تغییر عقیده داد

جفری گوندلاچ مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دابل لاین که قبلا طلا را بهترین سرمایه گذاری خوانده بود، اکنون به بیت کوین روی آورده و این سرمایه گذاری را بهتر از طلا می داند. وی قبل تر بیت کوین را “حباب” خوانده بود و اظهار داشت که به بیت کوین اعتقادی ندارد.

اکنون جفری گوندلاچ که به باند کینگ نیز معروف است موضع خود را نسبت به بیت کوین تغییر داده است.

گوندلاچ مدیرعامل شرکت DoubleLine Capital، اکنون می گوید بیت کوین می تواند شرط بندی بهتری نسبت به طلا باشد. قابل ذکر است که دابل لاین کپیتال یک شرکت سرمایه گذاری با بیش از 130 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت می باشد.

با توجه به تغییر قیمت شگفت انگیز بیت کوین در چهارو نیم ماه گذشته از 10000 دلار به بیش از 52000 دلار، گوندلاچ نیز تغییر موضع خود را اعلام نمود. او که قبلاً گفته بود، “من به بیت کوین اعتقادی ندارم” روز پنجشنبه در توییتی نوشت ” بیت کوین ممکن است دارایی محرک باشد. به نظر نمی رسد که طلا اینطور باشد. ”

در یازده ماه گذشته محرک های پولی ومالی متفاوتی، توسط مقام های مختلف جهانی، جهت مقابله با کاهش اقتصادی ناشی از ویروس کرونا ارائه گردید. در این مدت، بازدهی ارز رمز نگاری شده ی بیت کوین به مراتب بیشتر از طلا بوده است. فلز زرد رنگ و گرانبهای طلا در آگوست 2020 به بالاترین رکورد خود یعنی 2075 دلار رسید و از آن زمان روند نزولی و رو به پایینی را در پیش گرفته است.

جفری گوندلاچ  پیش از این در اوایل ژانویه، زمانی که بیت کوین از 23000 دلار گذشته بود، بیت کوین را در “محدوده حباب” اعلام کرده بود. وی خاطرنشان كرد كه او در شش ماه گذشته نسبت به طلا بی طرف بوده، در حالی كه قبلاً لقب “گاو طلا” را به او نسبت می دادند.

ارزش بیت کوین همچنان در حال افزایش است. این افزایش به کمک شرکت های بزرگی مثل تسلا و میکرواستراتژی به وقوع پیوسته است. آن ها در چند ماه گذشته بیت کوین را به عنوان یک دارایی ذخیره پذیرفته اند.

تحلیلگران JPMorgan در ماه دسامبر، اعلام کردند که افزایش محبوبیت بیت کوین می تواند تاثیری در قیمت طلا داشته باشد.

در این وضعیت که جامعه رمزنگاری انتظار دارد شرکت های بیشتری به پیروی از شرکت تسلا برای خرید بیت کوین اقدام نمایند. Wedbush Securities و JPMorgan معتقدند که پذیرش گسترده برای مدتی دست نیافتنی خواهد بود.

جی پی مورگان یک شرکت سرمایه گذاری چند ملیتی آمریکایی وهلدینگ خدمات مالی می باشد. دفتر مرکزی این هلدینگ بزرگ در شهر نیویورک واقع گردیده است. وبدوش سکیوریتیز نیز یک شرکت سرمایه گذاری خصوصی واقع در لس آنجلس می باشد. این شرکت 2.4 میلیارد دلار تحت مدیریت و حدود 6000 مشتری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا