اخبار

حد اهرم بایننس به 20 برابر کاهش می‌یابد

حد اهرم بایننس (لوریج) که چندی پیش تا 125 برابر بود، به 20 برابر کاهش پیدا کرد. مدیرعامل بایننس، چانگ پنگ ژائو، یک هفته پس از اینکه تغیرات ایجاد شدند، روز دوشنبه در توئیتر پستی با این مصداق منتشر نمود.”ما نمی‌خواستیم این موضوع را به مبحث عجیبی تبدیل کنیم.”

بایننس، بزرگترین صرافی رمز ارز­ها در جهان با بالاترین حجم معاملات، حداکثر اهرمی‌ که کاربران می‌توانند برای معامله‌ی قراردادهای آتی استفاده کنند را کاهش داد، این تغییرات یک روز پس از اینکه FTX همان تغییر را اعلام کرد، اتفاق افتاد.

چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر عامل بایننس، روز دوشنبه در توئیتی اعلام کرد که حد اهرم بایننس جدید 20 برابر است. این در حالی است که این حد 100 برابر کاهش یافته است.

ژائو گفت که بایننس این محدودیت را در 19 ژوئیه برای کاربران جدید اعمال کرده است و به تدریج این تغییر را برای همه کاربران گسترش خواهد داد.

مدیر عامل FTX سم بنکمن فراید، در توئیتی که روز یکشنبه منتشر کرد اعلام داشت كه تغییر مشابهی در پلتفرم وی در حال وقوع است.

ژائو دلیل این تصمیم را بیان نکرد، اما گفت تغییراتی که در آینده برای کاربران موجود اعلام خواهند شد “به نفع حمایت ازحقوق مصرف کنندگان است.”

نیویورک تایمز در مقاله ای که در تاریخ 23 ژوئیه منتشر کرد از اهرم بالا در کریپتو به عنوان یک ریسک و خطر انتقاد کرد. نقل قول‌هایی که از تیموتی ماساد، رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در این مقاله به چاپ رسیده است، حاکی از اقدامات نظارتی قریب الوقوع در برابر معاملات با حاشیه اهرم بالا است.

مقاله نیویورک تایمز از زبان ژائو از بایننس اعلام می‌کند که ” نوسانات با استفاده از اهرم تقویت می‌شوند. ”

بنکمن فراید زمانی که تغییرات FTX را در توئیتر اعلام می‌کرد، همچنین اظهار داشت که اهرم بالا قسمت کوچکی از موقعیت‌ها را شکل می‌دهد و سهم چندان زیادی در بی ثباتی و نوسانات ندارد. به گفته وی بسیاری از استدلال‌ها بر علیه اهرم بالا باعث غافل شدن از نشانه‌های اصلی می­گردد.

با توجه به اینکه صرافی‌های بسیاری در مورد معاملات حاشیه ای نگران هستند، Huobi خدمات به کاربران چینی را در ماه ژوئن به حالت تعلیق درآورده است.

استفاده از اهرم در معاملات فیوچر بازه‌ی سود و زیان را گسترده تر کرده و به کاربران اجازه می‌هد با توجه به ضریب اهرمی ‌که استفاده می‌کنند تا چند برابر سود کنند، یا اینکه متحمل ضرر شوند. بعضی‌ها این بازه‌ی گسترده را در ایجاد نوسانات دخیل می‌دانند و برخی فکر می‌کنند نقش اهرم در نوسانات بسیار ناچیز است. شما در کدام دسته قرار دارید؟ نظرات خود را در مورد این تغییرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا