مقالاتمفاهیم پایه

صرافی بایننس را بهتر بشناسید

این روزها بازار رمزارزها به خصوص بیت کوین بسیار داغ است. کریپتوکارنسی ها نیز مانند سایر سرمایه ها برای خرید و فروش به یک پلتفرم احتیاج دارند. با گذشت زمان و استقبال بیشتر افراد از این ارزها تعداد صرافی هایی که پلتفرم خرید و فروش را ارائه می دهند نیز افزایش یافته است. صرافی بایننس به عنوان بزرگترین پلتفرم خرید و فروش رمزارزها در دنیا شناخته می شود. در ادامه ی این مقاله با بایننس اکسچینج بیشتر آشنا خواهید شد.

بنیانگذاران بایننس و تاریخچه تاسیس آن

در سال 2017 بایننس توسط ژانگپنگ ژائو و یی هه در کشور چین تاسیس گردید که بعدتر به کشور مالت انتقال یافت. هم اکنون بایننس در بسیاری از کشورها دفتر رسمی دارد. قبل از تاسیس بایننس صرافی های بزرگ دیگری از جمله بیترکس در جهان حرف اول را می زدند. اگر دوست دارید بدانید چه اتفاقی افتاد که صرافی بایننس از رقبای خود پیشی گرفت تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در همان سال 2017 صرافی بیترکس به دلیل تحریم ها حساب بسیاری از افراد از جمله ایرانیان را مسدود کرد و بعد از گذشت دو سال توانست دارایی این افراد را برگرداند. همین موضوع اولین جرقه برای محبوب تر شدن بایننس در میان کاربران بود.

معاملات در بایننس اکسچنج چگونه است

بایننس برای کاربران خود پلتفرمی را ایجاد می کند که افراد بتوانند رمزارزها را از یکدیگر خریداری کنند و یا به یکدیگر بفروشند. در واقع خود بایننس طرف خرید یا فروش نیست و تنها درصد بسیار پایینی به عنوان هزینه معاملات دریافت می کند.

این صرافی برای شارژ و واریز به حساب بایننس هیچگونه سودی دریافت نمی کند، اما برای برداشت از حساب با توجه به کریپتوکارنسی، این درصد می تواند متفاوت باشد. هزینه ی معاملات خرید و فروش در بایننس 0.1 درصد از مبلغ معامله است. اگر این معامله برای خرید و یا فروش بایننس کوین باشد با 25 درصد تخفیف هزینه معامله 0.075 خواهد بود.

بایننس برای کاربران خود دو نوع نسخه پایه و پیشرفته در نظر گرفته است. پیشنهاد ما این است که برای استفاده از هر یک از این نسخه ها ابتدا از دانش و مهارت خود در این زمینه مطمئن باشید.

در Binance Exchange شما می توانید معاملات خود را به چهار شکل مختلف انجام دهید:

در حالت اول یا limit کاربر شخصا قیمت خرید و یا فروش را مشخص می کند. در حالت دوم که به آن Market گفته می شود، خرید و یا فروش با قیمت بازار صورت می گیرد. حالت بعد، معاملات Stop Limit هستند. در این نوع معاملات شما می توانید حد معینی را برای قیمت مشخص نمایید. زمانی که قیمت بازار به حد مورد نظر برسد خرید و یا فروش انجام می گیرد. آخرین مورد معاملات Oco می باشد. در این حالت شما می توانید همزمان حد معینی برای فروش و حد معینی برای خرید مشخص کنید. وقتی قیمت بازار به هر یک از این حدود برسد خرید و یا فروش انجام خواهد شد.

صرافی بایننس

امنیت و قوانین بایننس

متاسفانه شما به عنوان فردی که ساکن ایران هستید، هرگز نمی توانید با اطمینان و امنیت صد درصد از بایننس استفاده کنید. بیان این جمله نا امید کننده به این دلیل است که بایننس مرتبا در بیانیه هایی که منتشر می کند، اعلام کرده که علاقه ای به ارائه خدمات به کاربران کشوهای مورد تحریم ندارد.

شما می توانید با خیال راحت و با امنیت بالا خرید و فروش رمزارزها را در سایت Inicex.com انجام دهید. بسیاری از کریپتوکارنسی ها در صرافی آینایس اکس موجود هستند. به راحتی می توانید در چند مرحله کوتاه در این صرافی عضویت بگیرید و نگران تحریم ها یا مسدود شدن حسابتان نباشید.

اما اگر همچنان به عضویت در صرافی بایننس اصرار دارید خوب است که ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

همانطور که قبلا نیز گفته شد، شما به عنوان یک فرد ساکن ایران نمی توانید در بایننس معامله انجام دهید. در نتیجه نباید از IP ایران آنلاین شوید. با استفاده از VPN می توانید IP خود را تغییر دهید، اما این کار چندان مطمئن نیست. زیرا:

  • ممکن است VPN وسط کار به هر دلیلی قطع شود و آی پی شما مشخص شود.
  • نمی توانید از آی پی آمریکا استفاده کنید.
  • بهتر است که آی پی ثابت باشد و مدام تغییر نکند.

با توجه به دلایل ذکر شده بهترین کار این است که یک VPS یا سرور مجازی استفاده نمایید. به این ترتیب می توانید از یک IP ثابت خارج از ایران آنلاین شده و معاملات خود را انجام دهید.

*توجه داشته باشید که به نرم افزار و سایت بایننس اجازه دسترسی به مکان را ندهید.

اگر بخواهید امنیت حساب کاربری خود را بالاتر ببرید می توانید از 2FA یا تایید دو عاملی استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برای این کار از شماره موبایل ایرانی استفاده نکنید. استفاده از Google Authentiator امن ترین راه برای شما خواهد بود.

در آخر به یاد داشته باشید که امن ترین راه برای حفظ سرمایه، نگهداری رمزارزها در کیف پول های مطمئن و معتبر است. نسبت به صلاح دید خودتان و نحوه انجام معاملات بهتر است کمترین میزان سرمایه در صرافی ها نگهداری شود تا به هر دلیل اگر زمانی دسترسی شما به صرافی بایننس مسدود شد، کمترین ضرر شامل حالتان شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا