اخبار

صرافی یونی سواپ و قراردادهای V3

صرافی یونی سواپ قراردادهای نسخه 3 را در چهار شبکه آزمایشی اتریوم مستقر می کند

پیشروترین صرافی غیر متمرکز در جهان، با استقرار قراردادهای خود در هر چهار شبکه آزمایشی اتریوم، گامی بزرگ در جهت آغاز سومین نسخه ی جدید خود برداشته است.

صرافی یونی سواپ که در معاملات غیر متمرکز در جهان یکی از بهترین ها و عملا پیشرو می باشد، با اعلام استقرار موفقیت آمیز قراردادهای هوشمند نسخه سه (V3) به همه شبکه های آزمایشی اتریوم، یک قدم به شروع نسخه جدید “V3” که همه انتظارش را می کشند، نزدیک شده است.

در اطلاعیه ای که 21 آوریل 2021 (1 اردیبهشت 1400) منتشر شده است، آزمایشگاه های یونی سواپ تایید کردند که هسته ی پروتکل V3 و تمام جوانب قرارداد های هوشمند در شبکه های اصلی اتریوم که شامل Ropsten ،Rinkeby ،Kovan و Goerli می باشند، مستقر شده اند.

آدرس های شبکه ی آزمایشی در گیت هاب ارسال گردیده اند. با این وجود Uniswap به کاربران یادآورمی شود که آدرس ها نهایی نیستند و همانطور که تیم، به روزرسانی های نهایی را در همه ی جوانب مخزن انجام می دهد، این آدرس ها تغییر خواهند کرد. قراردادهای اصلی نسخه سه نیز در GitHub مستقر شده اند.

در 23 مارس (3 فروردین) یک مسابقه باگ بانتی آغاز شد. باگ بانتی یعنی پاداش ارائه شده به شخصی که خطا یا آسیب پذیری را در یک برنامه یا سیستم رایانه ای شناسایی می کند. در این مسابقه تا پنج هزار دلار پاداش برای کسی که خطاهایی با شدت بالا در قرارداد های V3 پیدا کند در نظر گرفته شد. طبق اعلام رسمی، انتظار میرود نسخه سوم یونی سواپ از 5 می (15 اردیبهشت) روی شبکه اصلی آغاز شود.

صرافی یونی سواپ در به روز رسانی بعدی خود، راهی را برای بهره وری سرمایه در پیش گرفته است که ممکن است جنبه درآمد منفعل از تأمین نقدینگی را برای بسیاری از سرمایه گذاران معمولی DeFi پیچیده کند.

برخی از به روزرسانی ها در نسخه بعدی شامل چند ردیف هزینه می باشد، که برای تامین کنندگان نقدینگی امکان جبران خسارت در ازای پذیرفتن درجات مختلفی از ریسک را مهیا میسازد. همچنین بروزرسانی هایی برای نمودارهای پیوند بازار ساز خودکار (automated market maker bonding curves) انجام شده است. در این به روز رسانی موقعیت های جداگانه و تک تک در یک استخر واحد جمع می شوند و یک منحنی ترکیبی برای ترید کردن کاربران ایجاد می شود.

نسخه سه Uniswap با توجه به نوسانات مورد انتظار جفت، برای محافظت بیشتر در برابر ضرر ناگهانی تأمین کنندگان نقدینگی، سه ردیف هزینه جداگانه (0.05% , 0.30% و 1.0%) در هر جفت ارائه می دهد.

علارغم هزینه های بالا در شبکه ی اتریوم، که طبق گفته اتراسکن در صرافی یونی سواپ در حال حاضر به طور متوسط برای انتقال هر توکن در حدود 67.86 دلار می باشد. صرافی های غیر متمرکز همچنان حجم بالایی از معاملات را به خود جلب می کنند.

در 20 آپریل (31 فروردین) بنیانگذار یونی سواپ، “هیلی آدامز” اعلام کرده که این پلت فرم برای اولین بار به 10 میلیارد دلار در حجم معاملات هفتگی رسیده است.

به گزارش وب سایت CoinGecko، در زمان نوشتن این مقاله، توکن بومی صرافی غیرمتمرکز UNI در طی 24 ساعت گذشته 6.8 درصد بیشتر معامله شده بود. توکن UNI در محدوده 32 دلار نوسانات خفیفی داشت. اما همچنان از بالاترین قیمت خود که در 15 اپریل (26 فروردین) 39.20 دلار بود، پایین تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا