اخبار

فروش بیت کوین 272 میلیون دلار برای تسلا درآمد داشت

شرکت خودروسازی ایلان ماسک در ماه فوریه 1.5 میلیارد دلار بیتکوین BTC خریداری کرد.

تسلا در سه ماهه اول مقداری از بیت کوین خود را به مبلغ 272 میلیون دلار درآمد فروخت.

زک کیرک هورن مدیر مالی تسلا در کنفرانس روز دوشنبه که در خصوص بررسی مسائل مالی 3 ماهه اول سال تشکیل می گردد، گفت که این فروش 10٪ موقعیت تسلا را کاهش داده است.

در این کنفرانس تلفنی تسلا به فروش قسمتی از بیت کوین اشاره کرد:

“سال به سال شاهد تأثیرات مثبت ناشی از افزایش حجم فروش، رشد درآمد اعتباری (اعتباراتی که برنامه های آلایندگی زیست محیطی به تولیدکنندگان و فروشندگان خودروهای الکتریکی اختصاص می دهند)، بهبود حاشیه ناخالص که ناشی از کاهش بیشتر هزینه محصول و فروش بیت کوین می باشد، به طور عمده توسط ASP پایین تر ، افزایش SBC، هزینه هایی که درصد قابل توجهی از کل قیمت فروش یک محصول یا خدمات را تشکیل می دهند، سرمایه گذاری تحقیق و توسعه و سایر موارد جبران می شوند. هزینه های تغییر مدل S و مدل X بر سود ناخالص و همچنین هزینه های تحقیق و توسعه تأثیر منفی گذاشت.”

شرکت خودروهای برقی تسلا در فوریه 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد. همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید، در اسناد کنفرانس گزارش فروش دارایی های دیجیتال به ارزش 272 میلیون دلار مشخص گردیده است. به گفته ی تسلا این مبلغ حاصل از فروش بیت کوین می باشد.

اسناد فروش بیت کوین تسلا

کیرک هورن در این تماس گفت كه تسلا در بیت کوین سرمایه گذاری كرد تا سود حاصل از پول نقد مازاد خود را، در یك محیط با نرخ بهره پایین بدست آورد.

در حالی که این شرکت همچنان به فشارهای زنجیره ی تامین، مانند کمبود نیمه رسانا یا ظرفیت پورت کشتی ها می پردازد ، وی گفت که بازار بیت کوین یک بازار لیکویید با آینده ای خوش بینانه است.

علی رغم تصور اکثر تحلیلگران مالی سنتی که بیت کوین را به عنوان یک دارایی خطرناک می پندارند، کیرک هورن گفت: ” فرصت های سنتی زیادی برای انجام این کار وجود ندارد، یا حداقل ما پیدا نکردیم… به ویژه که با بازده بسیار کم و بدون پذیرش خطر اضافی یا از بین بردن نقدینگی باشد ”

کیرک هورن افزود، تسلا به جمع آوری بیت کوین از طریق معاملاتی که مشتری ها انجام می دهند، ادامه خواهد داد و در آینده بیانیه های مربوط به بیت کوین را اعلام خواهد کرد.

همانطور که می دانید قبل از این تسلا اعلام کرده بود که، بیت کوین را به عنوان یکی از گزینه های پرداخت می پذیرد و ایلان ماسک اعلام کرده بود که این پرداخت ها را به فیات تبدیل نخواهد کرد و به صورت دیجیتال نگه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا