ترید و ماینینگمفاهیم پایهمقالات

مبادله همتا به همتا (peer to peer) و ویژگی های آن

در این مقاله ما نگاهی جامع به مبادله همتا به همتا (P2P) داریم و توضیح خواهیم داد که چگونه شما نیز می توانید از این نوع مبادله کمتر شناخته شده برای تجارت محلی یا بین المللی ارز دیجیتال استفاده کنید و درآمد زایی داشته باشید.

فهرست مطالب:

  • مبادله همتا به همتا چیست؟
  • مزایای مبادله همتا به همتا چیست؟
  • چگونه از مبادله همتا به همتا درآمدزایی داشته باشیم؟
  • آیا مبادله همتا به همتا ریسک دارد؟

مبادله همتا به همتا چیست؟

 

مبادلات همتا به همتا به سادگی زمانی انجام می شود که دو نفر برای خرید یا فروش ارز دیجیتال مستقیماً با یکدیگر در تعامل باشند. در این نوع مبادله، خریداران و فروشندگان در یک وب سایت (که به عنوان صرافی P2P، بازار P2P یا یک پلتفرم P2P نیز شناخته می شود) ثبت نام می کنند و تبلیغات تجاری را برای خرید یا فروش ارز دیجیتال با قیمت مشخص یا در محدوده قیمت مشخص و در یک مکان از پیش تعریف شده ثبت می کنند.

فرآیند این مبادله بسیار شبیه خرید اجناس در Etsy، Craiglist، یا eBay است که در آن اجناس با تعامل خریدار و فروشنده و در قیمت توافق شده فروخته می شوند. با این تفاوت که شما ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم را خرید و فروش می کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید بیت کوین را از کسی که در شهر شما زندگی می کند خریداری کنید. مبادله همتا به همتا به شما امکان می دهد تا در زمان مناسب، شخص مناسبی را پیدا کنید و در قیمت مناسب تجارت کنید و با استفاده از روشی که برای هر دوی شما مناسب است معامله ای را با قیمت مناسب انجام دهید. به همین سادگی.

مردم صرافی ارزدیجیتال همتا به همتا مانند LocalCoinSwap را به صرافی های متمرکز ترجیح می دهند، زیرا معاملات سریع تری را ارائه می دهد، گزینه های بیشتری برای دریافت وجه و پرداخت را فراهم می کند. بهترین پلتفرم ها که به احراز هویت (KYC) یا هیچ گونه تشخیص هویت برای معامله کردن احتیاج ندارند که در نتیجه باعث افزایش امنیت شخصی می شوند. هیچ مرجع مرکزی سرمایه شما را کنترل نمی کند که این مورد آن را به یک جایگزین مطمئن برای صرافی های متمرکز تبدیل می کند.

مزایای کلیدی شبکه P2P

 

به اشتراک گذاری‌آسان فایل: یک شبکه پیشرفته P2P می‌تواند فایل‌ها را به سرعت در فواصل زیاد به اشتراک بگذارد.

کاهش هزینه‌ها: هنگام راه‌اندازی شبکه P2P نیازی به سرمایه‌گذاری جداگانه در رایانه برای سرور نیست.

سازگاری: شبکه P2P به راحتی مشتریان جدید را تحت پوشش قرار می‌دهد. این مزیت باعث انعطاف‌پذیری بیشتر این شبکه‌ها نسبت به شبکه‌های سرور-کلاینت می‌گردد.

قابلیت اطمینان: برخلاف یک شبکه سرور-کلاینت، که در صورت خرابی سرور مرکزی ممکن است از کار بیفتد، یک شبکه همتا به همتا به احتمال زیاد حتی در صورت خرابی سرور مرکزی نیز عملکرد خود را حفظ می‌‌کند.

کارآیی: شبکه‌های P2P همبستگی و سازگاری را بین دستگاه‌هایی که منابع متفاوتی دارند به وجود می-آورند؛ که این امر می‌‌‌‌‌‌تواند به نفع کل شبکه باشد.

کاربرد شبکه های همتا به همتا در بلاک چین و ارزهای دیجیتال

مفهوم بلاک چین در سال ۲۰۰۸ به عنوان بخشی از پیشنهاد بیت کوین، یک ارز مجازی که برای حل مشکل قدیمی اعتماد طراحی شده بود، رواج یافت. ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، آن را به عنوان «سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا» تعریف کرده که با هدف ایجاد فرم دیجیتالی پول بدون واسطه ساخته شده است.

فناوری زیربنایی بلاک چین از قدرت شبکه‌های P2P جهت فراهم کردن دفتر مشترک و قابل اعتماد تراکنش‌ها استفاده می‌‌کند. بلاک‌چین به عنوان یک فناوری دفتر کل توزیع شده، معاملات را در قالب یک بلوک دیجیتالی ثبت می‌‌کند که در آن جزئیات تراکنش اعم از فرستنده و گیرنده موجود است.

هیچ مرکز متمرکزی شبکه‌های بلاک‌چین را مدیریت نمی‌‌کند و فقط شرکت‌کنندگان می‌‌توانند معاملات بین یکدیگر را تأیید کنند. این فناوری به افراد و موسسات اجازه می‌‌دهد بدون نیاز به واسطه‌ها فقط به خروجی تراکنش‌ها اعتماد کنند. این شکل جدید ذخیره و مدیریت داده‌های توزیع شده به عنوان یک دفتر کل دیجیتالی عمل می‌‌کند که همه معاملات و فعالیت‌ها را به صورت عمومی ثبت می‌‌کند.

چگونه از مبادله همتا به همتا درآمدزایی داشته باشیم؟

 

راه های مختلفی برای کسب درآمد از پلتفرم های مبادله همتا به همتا وجود دارد و در این لیست ما بهترین گزینه ها را در اختیار شما قرار می دهیم.

۱.تجارت محلی کریپتوی خود را شروع کنید

LocalCoinSwap مانند یک بازار عمل می کند که در آن هر کس می تواند خرید و فروش ارز دیجیتال خود را شروع کند. برای شروع کار خود تمام چیزی که نیاز دارید این است که حساب کابری خود را بسازید و در نظر بگیرید کدام ارز دیجیتال تقاضا و محبوبیت بیشتری دارد و در نهایت کدام محدوده جغرافیایی را هدف قرار داده اید.

با تبدیل شدن به صرافی محلی ارزدیجیتال خود و فراهم کردن قیمت های رقابتی یا روش های پرداخت جایگزین (مگر اینکه در محدوده شما در دسترس نباشد) شما می توانید یک شغل پر درآمد داشته باشید. در ضمن به کسانی در اطراف شما که به ارزدیجیتال دسترسی ندارند نیز خدمات ارائه می دهید.

۲. از آربیتراژ به نفع خود استفاده کنید

آربیتراژ (Arbitrage) صرفاً خرید ارزدیجیتال با قیمت ارزانتر در یک مکان و فروش آن با قیمت بالاتر در جای دیگر است. آربیتراژ توسط بسیاری از معامله گران همتا به همتا برای کسب درآمد در بازار ارزدیجیتال استفاده می شود و یادگیری آن بسیار آسان است.

فرصتهای آربیتراژ با تغییر قیمت بین صرافی ها به دلیل نوسان قیمت، نقدینگی یا حتی ناشی از اختلاف قیمتهای منطقه ای اتفاق می افتد. در برخی از مناطق جهان، اختلاف قیمت در یک ارز دیجیتال می تواند آنقدر شدید باشد که اگر به قیمت ارزانتری دسترسی داشته باشید، می توانید سود کسب کنید.

معاملات آربیتراژ در صرافی های همتا به همتا، نه تنها دسترسی افراد به ارزدیجیتال را ممکن می کند، بلکه امکان روشی آسان و کاربردی برای کسب درآمد را فراهم می کند.

۳. از روش های پرداخت با تقاضای بالا بهره ببرید

یکی از مزایای صرافی های همتا به همتا، مانند LocalCoinSwap، این است که نسبت به صرافی های متمرکز گزینه های بیشتری برای نقد کردن پول به ارز محلی ارائه می دهند. مردم اغلب برای روش پرداخت خاصی که علاقه دارند یا اینکه پیدا کردن آن در جاهای دیگر سخت تر است، هزینه اضافه پرداخت می کنند. پول نقد (فیات) مثال خوبی است زیرا در اکثر صرافی ها موجود نیست.

به عنوان مثال، شما می توانید یک ارزدیجیتال را با یک روش پرداخت که همه جا قابل دسترس است، خریداری کنید، به همین دلیل قیمت این ارزدیجیتال به قیمت بازار نزدیکتر است، سپس همان ارز دیجیتال را با روش پرداختی که کمتر در دسترس است به فروش برسانید و از کسانی که تمایل به این گونه پرداخت دارند هزینه اضافی دریافت کنید. این بهترین گزینه در صرافی همتا به همتا مانند LocalCoinSwap است زیرا ۳۴ روش برداشت و پرداخت مختلف وجود دارد.

۴.ارزدیجیتال را به صورت غیر فعال دریافت کنید

LocalCoinSwap مبادله همتا به همتا را به سطح کاملاً جدیدی می رساند زیرا تنها صرافی همتا به همتا در جهان است که ۱۰۰ درصد از سود خود را به جامعه باز می گرداند. این بدان معنی است که اگر شما صاحب کوین LCS باشید، نه تنها می توانید از طریق مبادله همتا به همتا در صرافی LocalCoinSwap درآمد کسب کنید، بلکه می توانید به طور غیر فعال از طریق سود توزیع شده توسط تیم LocalCoinSwap به صورت سه ماهه درآمد بدست آورید. اگر به دریافت ارزدیجیتال رایگان به عنوان نوعی درآمد غیر فعال علاقه داشته باشید، می توانید کوین LCS را نیز در LocalCoinSwap خریداری کنید.

۵.به یک دوست برای پاداش اضافه ارجاع دهید

اگر ظرف یک ماه آینده در صرافی همتا به همتای LocalCoinSwap  ثبت نام کنید، شما نیز جزو اولین کسانی خواهید بود که به محض اجرای برنامه ارجاع LocalCoinSwap به شما اطلاع داده می شود. در این مرحله انتظار داریم که برنامه ارجاع در اواخر ماه فوریه به صورت زنده با عرضه زیاد انجام شود. برنامه ارجاع به شما این امکان را می دهد از هر شخصی که برای مبادله به LocalCoinSwap مراجعه می کند، درآمد کسب کنید. پاداش پایه ارجاع برای شما ۱۰ درصد و برای شخصی که به آن ارجاع داده اید نیز ۱۰ درصد می باشد اما در صورتی که دارای کوین LCS باشید، این درصد افزایش می یابد.

چرا مبادلات همتا به همتا اهمیت دارند؟

مبادلات همتا به همتا اهمیت دارند زیرا بیش از یک فرصت برای کسب درآمد فراهم می کنند. همچنین فرصت های مالی را برای مردم فراهم می کنند که در غیر این صورت امکان پذیر نیستند.

فراموش کردن آن آسان است، اما بسیاری از مردم هنوز به اسناد شخصی مانند شناسنامه یا پاسپورت دسترسی ندارند زیرا راهی برای تکمیل تایید هویت ندارند. برای بسیاری فقط هزینه دریافت پاسپورت ۲ تا ۳ سال طول می کشد که مانعی بسیار بزرگ است. لازم به ذکر نیست که ۲ میلیارد نفر هنوز “بدون بانک” هستند، به این معنی که آنها هیچ دسترسی به حساب بانکی ندارند. این افراد با استفاده از نوآوری های ارز محلی روش های جدیدی را برای تجارت از طریق تلفن های همراه خود پیدا می کنند.

به گفته ساتوشی ناکاموتو:

مشکل اصلی ارز متعارف ، تمام اعتمادی است که برای عملی کردن آن لازم است … ما باید با حفظ حریم خصوصی خود به آنها (اشخاص ثالث) اعتماد کنیم ، به آنها اعتماد کنیم که اجازه ندهند سارقان هویت از جمله دولت حساب های ما را تخلیه کنند.

در دنیای بلاک چین، بسیاری از مردم به سادگی پلتفرم های همتا به همتا را ترجیح می دهند، زیرا معتقدند صنعت کریپتو نباید در  انحصار غول هایی  مانند صرافی های متمرکز باشد که هر روزه با پشتیبانی مردم ثروتمند می شوند.

در حقیقت، ساتوشی ناکاموتو هرگز ارزدیجیتال را به شکل فعلی تصور نمی کرد و علت ساخت بیت کوین اجتناب از اشخاص ثالث متمرکز مانند بانک ها و صرافی های متمرکز بود.

در واقع که صرافی های همتا به همتا مانند LocalCoinSwap قدرت مالی را مجدداً به مردم باز می گردانند و بسیاری بر این باورند که رمزارز اساسا باید اینگونه باشد.

آیا مبادله همتا به همتا ریسک دارد؟

 

همانطور که می دانید، هنگام مبادله هر ارز خطرات زیادی وجود دارد، با این وجود، هنگام مبادله در صرافی همتا به همتا  خطرات کمتری نسبت به زمان مبادله در صرافی متمرکز وجود دارد. وقتی ارز دیجیتال را در LocalCoinSwap خریداری می کنید، تا زمانی که گواه اثبات پرداخت را داشته باشید، توسط (امتیازات شخص) محافظت می شود.

هنگامی که به صورت آنلاین ارز دیجیتال را می فروشید، ریسک به روش پرداخت انتخابی شما بستگی دارد، زیرا برخی از روش های پرداخت مانند پی پال  پس از انجام مبادلات ارز دیجیتال، هزینه اضافه دریافت می کنند. درست مانند eBay یا هر وب سایت تجارت الکترونیک، تأیید اعتبار شهرت خریدار بخش مهمی از ایمنی هنگام فروش آنلاین است. ما همچنین همه را ترغیب می كنیم كه هنگام تجارت، از قوانین محلی در كشورهای خود آگاه باشند زیرا این امر نه تنها محدود به خرید یا فروش در صرافی همتا به همتا، بلکه هر نوع تجارت ارز دیجیتال است، زیرا قوانین در سرتاسر جهان متفاوت است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا