اخبار

همکاری موبایل کوین (Mobilecoin) و سیگنال

شرکت سیگنال که یک پیام رسان رمزنگاری شده است در پی ادغام شدن با موبایل کوین (Mobilecoin) با نظارت شدیدی مواجه شده است.

سیگنال، سرویس کراس پلت فرم پیام رسان رمزگذاری شده، این هفته با انتقادهای بسیای روبرو گردیده است. این اتفاق بعد از اینکه شرکت پیام رسان سیگنال به مردم گفت که در حال ادغام رمزارز mobilecoin است، پیش آمد. علاوه بر این، اختلافات شدیدی مابین بنیانگذار و مدیر عامل شرکت متیو روزنفلد، معروف به ماکسی مارلین اسپایک Moxie Marlinspike به دلیل روابط قبلی او با پروژه Mobilecoin به وجود امده است.

رابطه بین سیگنال و موبایل کوین

طی هفته گذشته پیام رسان سیگنال به دلیل ادغام محوریت حریم خصوصی رمز ارز موبایل کوین (MOB) مورد انتقاد قرار گرفته است. از آنجایی که تعدادی از طرفداران رمزنگاری از این انتخاب راضی نیستند، این موضوع به یکی از بحث های داغ شبکه های اجتماعی و فروم ها تبدیل گردیده است.

به گزارش وب سایت پروژه MOB، کل دفتر توزیع “غیر شفاف” است زیرا “معاملات فردی به صورت رمزنگاری محافظت می شوند و شبکه ازمحرمانگی پیشرو (forward-secrecy) استفاده می کند.” از زمان اعلام سیگنال به بعد رمز ارز MOB به میزان 450% افزایش قیمت داشته و در 24 ساعت گذشته این رمز ارز 20 درصد رشد کرده است.

در حال حاضر MOB با قیمت 58 دلار برای هر واحد معامله می شود و بستر معاملاتی FTX Exchange فعالترین بازار امروز برای معاملات این رمزارز می باشد. بحث و جدال به رابطه ای که گفته می شود مارلین اسپایک قبل از ادغام با Mobilecoin داشته وابسته است. شایعات این است که که مارلین اسپایک یک مشاور ساده MOB بوده، اما اسناد نشان می دهد بنیانگذار سیگنال ممکن است نقش CTO (مدیر ارشد فناوری) داشته باشد.

علاوه بر این جنجال، این پروژه متهم به متمرکز بودن شده است. یک کپی از monero (XMR) و 100٪ نیز از قبل استخراج شده است (pre-mined). Pre-mine زمانی است که کل توکن های بومی شبکه بلافاصله ایجاد می شوند و توسعه دهندگان و سرمایه گذاران اولیه به همه آن دسترسی دارند.

“موبایل کوین 100% از پیش استخراج شده است.” یکی از کاربران سایت ردیت که یک فروم در زمینه ارزهای رمزنگاری شده است عنوان داشته که: “100٪ از عرضه در 16 خروجی ایجاد شده که می تواند توزیع شود، اما بنیانگذاران اولیه آن را دوست دارند. اطلاعات بسیار محدودی در مورد نحوه توزیع آنها وجود دارد، اگرچه به احتمال زیاد بنیانگذاران برخی از آنها را برای خود نگه می دارند.”

موبایل کوین (Mobilecoin) و سیگنال

کلیدهای خصوصی در محفظه ای امن ذخیره شده اند. مدیر عامل موبایل کوین (Mobilecoin) انکار کرد که مارلین اسپایک یک مدیر CTO بوده است.

کاربر ردیت همچنین گفته است که “اعضای تیم موبایل کوین (Mobilecoin) دوست دارند Monero را هر جا که بتوانند بی اعتبار کنند. در توییتر نیز، توسعه دهنده نرم افزار Pokkst علیه پروژه Mobilecoin صحبت کرد. چند نکته دیگر در مورد Mobilecoin، که توسعه دهنده توییت کرده است: ” هنگامی که Mobilecoin با Intel SGX اجرا می شود کلیدهای خصوصی کاربر به گره های ریموت منتقل شده و در محفظه امن آنها ذخیره می شود. اساساً Intelcoin . با توجه به هزینه 0.01 موبایل کوین برای هر تراکنش, این قطعا از پیش استخراج شده (Pre-mined) است. در حال حاضر، این مبلغ 0.66 دلار برای هر تراکنش است. تمام هزینه های معاملات در حال حاضر به بنیاد Mobilecoin می روند.”

Pokkst افزود:

“خالق سیگنال سهم بزرگی در موبایل کوین دارد، بنابراین ماکسی با استفاده از سیگنال در حال پر کردن کیف های خود است.”

پس از اعلامیه موبایل کوین (Mobilecoin)، افرادی که از ادغام سیگنال با MOB ناراضی بودند، شروع به توصیه سرویس پیام رمزگذاری شده به نام Session کردند. پروژه Session از یک بلاکچین استفاده می کند و یک فورک (Fork) سیگنال است. علی رغم اسنادی که ماکسی را به عنوان CTO نشان می دهد، مدیر عامل شرکت موبایل کوین جوشوا گلدبارد اخیراً گفت که “ماکسی هرگز CTO نبوده است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا