مفاهیم پایهمقالات

کدام کیف پول بیت کوین بهتر است؟

بیت کوین و برخی دیگر از  رمزارزها در چند سال اخیر توانسته اند، مسیر خود را به بازار سرمایه باز کنند. بیت کوین حتی از دلار و طلا سبقت گرفته و یک مسیر صعودی را می پیماید.

کریپتوکارنسی ها مثل پول و طلا ماهیت فیزیکی ندارند که بتوان از آن ها در بانک یا گاوصندوق محافظت کرد. شما نمی توانید بیت کوین را توی جیبتان بگذارید و به خرید بروید. پس چطور می تواند از این دارایی با ارزش محافظت و یا استفاده کرد؟

کیف پول های ارزهای دیجیتال جواب این سوال است. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین کیف پول را انتخاب کنید.

بهتر است ابتدا مقاله “کیف پول یا Wallet ارز دیجیتال چیست؟” را مطالعه کنید تا با طرز کار کیف پول ها آشنا شوید.

کیف پول بیت کوین را از کجا پیدا کنیم؟

کیف پول کریپتوکارنسی ها انواع مختلفی دارند که می توانید با توجه به نیازتان یک مورد را انتخاب کنید. کیف پول تحت وب، دسکتاپ، موبایل، کاغذی و یا سخت افزاری.

انتخاب کیف پول یک مسئله ی بسیار مهم و حساس به شمار می آید. زیرا شما قرار است مقدار زیادی از دارایی و سرمایه خود را در آن نگهداری کنید.

با یک جستجوی ساده در گوگل یا پلی استور و اپ استور می توانید لیست بلند بالایی از انواع کیف پول ها را مشاهده کنید. می توانید رتبه بندی که کاربرها به هر کیف پول بیت کوین داده اند را ببینید و نظرات را بخوانید. متاسفانه اکثر نظراتی که در این رابطه وجود دارد به زبان انگلیسی ثبت شده اند. اگر شما از آن دسته افرادی نیستید که به انگلیسی تسلط دارند، خواندن نظرات برایتان دشوار خواهد بود.

در این صورت با عضو شدن در گروه های تلگرامی که کاربران ایرانی در آن ها فعالیت دارند می توانید نظرات بیشتری را بخوانید و در نهایت تصمیم بهتری بگیرید.

کیف پول بیت کوین باید دارای چه قابلیت هایی باشد؟

تلفن همراه از معدود وسایلی به حساب می آید که افراد همیشه و همه جا با خود حمل می کنند. به همین دلیل کیف پول های موبایل در بین کاربران از محبوبیت بالاتری برخوردارند. آن دسته از از افراد که به عملکرد پویا علاقه مند هستند و دوست دارند در لحظه رمزارزهای خود را مدیریت کنند، به سراغ کیف پول موبایل می روند. اما برای کسانی که سرمایه بسیار زیادی را روی رمزارزها گذاشته اند و تراکنش های پایینی دارند، انتخاب کیف پول های سخت افزاری عاقلانه تر است.

برای اینکه کیف پول مناسب خود را انتخاب کنید باید به این سوالات پاسخ دهید:

تمایل دارید در یک کیف پول کدام رمزارزها را داشته باشید؟ می خواهید کیف پول فقط مخصوص بیت کوین باشد یا اینکه بتوانید سایر ارزهای دیجیتال را نیز در آن مدیریت کنید؟

آیا می خواهید کیف پول موبایل شما با کیف پول سخت افزاریتان ادغام شود؟

آیا برایتان مهم است که بتوانید تبدیل رمزارزها به یکدیگر را درون کیف پولتان انجام دهید؟ یا اینکه از درون کیف پول رمزارز بخرید؟

پاسخ دادن به این سوالات به شما کمک می کند دایره محدودتری برای انتخاب داشته باشید و در نهایت با خواندن ادامه مطلب, قادر خواهید بود بین دو تا سه کیف پول یکی را انتخاب کنید.

یکی از قابلیت های بسیار مهمی که یک کیف پول باید داشته باشد این است که کلید خصوصی را در اختیار کاربر قرار دهد. با این کار حتی در صورت قفل شدن برنامه یا خارج از دسترس بودن آن شما کلید خصوصی را در اختیار دارید و دارایی هایتان را از دست نخواهید داد.

قابلیت دیگر این است که شما بتوانید کلید خصوصی را در کیف پول وارد کنید. مثلا قبلا از کیف پول دیگری استفاده می کردید و اکنون می خواهید دارایی های خود را به یک کیف پول جدید منتقل کنید.

برای انتخاب کیف پول مناسب باید به این نکته نیز دقت کنید، کاربرانی که ساکن ایران هستند، به علت تحریم ها شاید اجازه استفاده از برخی نرم افزار ها را نداشته باشند. دسترسی داشتن به کلید خصوصی در این مورد نیز بسیار قابل اهمیت است. اگر یک کمپانی قوانین و شرایط خود را تغییر دهد و دیگر به کاربران ایرانی اجازه دسترسی ندهد، شما با در اختیار داشتن کلید خصوصی دیگر نگرانی نخواهید داشت. اما اگر به کلید خصوصی دسترسی نداشته باشید و کمپانی به شما اجازه ورود ندهد، دارایی هایتان از دست می رود.

سخن آخر

شما به عنوان فردی که مدیریت دارایی هایتان را بر عهده دارید، باید اطلاعات جامع و کافی در زمینه کریپتوکارنسی کسب کنید. قبل از اینکه نسبت به دانش خود اطمینان کافی داشته باشید، دست به خرید و فروش نزنید. مطمئن باشید که تمام مطالب را در این زمینه به خوبی درک کرده اید و در آخر با تکیه بر دانش خود بهترین کیف پول مناسب خودتان را انتخاب کنید. در بخش بعدی تعدادی کیف پول که توسط صفحات گوگل از امتیاز بالایی برخوردار هستند به شما معرفی می شوند و پس از آن بعضی از کیف پول ها که کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی به آن ها علاقه نشان داده اند را خواهید شناخت.

برترین کیف پول های ارزهای دیجیتال در اپ استور و پلی استور

Robinhood

Coinbase

Blockchain

Exodus

Atomic

برترین کیف پول های ارزهای دیجیتال از نگاه کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی

Trust Wallet

Guarda

Coinomi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا