اخبارترید و ماینینگ

السالوادور با تامین مالی یک میلیارد دلار اوراق قرضه بیت کوین، شهر بیت کوین خود را افتتاح می کند

کشور السالوادور همچنان رهبری حرکت پذیرش بیت کوین (BTC) را به عهده دارد، زیرا رئیس جمهورش (نایب بوکله) راه اندازی شهر بیت کوین را اعلام کرد، که در ابتدا با یک میلیارد دلار اوراق قرضه بیت کوین تامین مالی خواهد شد.

این ابتکار برای اولین بار توسط بوکله در کنفرانس هفته بیت کوین السالوادور معرفی شد که به دنبال جشن گرفتن پذیرش جریان اصلی بیت کوین در کشور و افزایش مشارکت شهروندان بود.

به قول رئیس جمهور بوکله :

در #بیت_کوین_سیتی ما آموزش دیجیتال و فناوری خواهیم داشت. انرژی کارآمد و پایدار زمین گرمایی برای کل شهر و حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

توسعه بیت کوین سیتی شاهد مشارکت فعال شرکت‌های رمزنگاری برجسته از جمله صرافی ارزهای دیجیتال Bitfinex و Blockstream خواهد بود. به گفته مدیر ارشد فناوری (Bitfinex (Paolo Ardoino، این صرافی از طرح بیت کوین سیتی السالوادور با راه اندازی یک پلت فرم اوراق بهادار برای نگهداری اوراق قرضه بیت کوین حمایت خواهد کرد. او اضافه کرد :

این پلت فرم به زودی میزبان بسیاری از دارایی‌های دیجیتال داخلی و خارجی خواهد بود که مقررات جدید دارایی های دیجیتال را برای این کشور توسعه می‌دهند! السالوادور، Bitfinex و Blockstream با هم در حال ساختن تاریخ هستند.

رئیس جمهور السالوادور تصور می کند بیت کوین سیتی تبدیل به یک شهر کاملاً کاربردی با مناطق مسکونی، مراکز خرید، رستوران ها، یک بندر و «همه چیز مورد نیاز یک شهر» می شود. علاوه بر این، ساکنان تنها مشمول مالیات بر ارزش افزوده می شوند که به گفته بوکله قسمتی از آن برای پرداخت اوراق شهرداری و بقیه برای زیرساخت های عمومی و نگهداری شهر استفاده می شود.

در این کنفرانس، سامسون مائو، افسر ارشد امنیتی Blockstream، امکان سنجش منابع اوراق قرضه بیت کوین 1 میلیارد دلاری را توضیح داد :

با وجود نهنگهای زیادی که در Bitfinex وجود دارند من مشکلی برای تامین کردن اوراق قرضه 1 میلیارد دلاری نمی بینم.

مائو همچنین به شهروندان اطلاع داد که اوراق قرضه بیت کوین به ارزش 500 میلیون دلار مشمول یک دوره قفل شدن پنج ساله می شود و عملاً اندوخته سرمایه گذاری شده را از گردش جهانی خارج می کند. علاوه بر این، این کارآفرین توضیح داد که چگونه افزایش 10 برابری ابتکارات مشابه از سایر کشورها در نهایت نیمی از 21 میلیون سرمایه بازار بیت کوین را از چرخه خارج می کند.

السالوادور 20 مدرسه بیت کوین با مازاد بیت کوین تراست می سازد

اندکی پس از پذیرش جریان اصلی بیت کوین، دولت السالوادور در حال سرمایه گذاری مجدد روی سودهای تحقق نیافته در پروژه های مختلف زیرساختی است.

در اوایل نوامبر، بوکله اعلام کرد که سود مازاد به دست آمده از حساب دولتی بیت کوین تراست برای ساخت 20 مدرسه جدید استفاده خواهد شد:

«زمانی که این پروژه شروع شد، ما به اندازه‌ای که اکنون درآمدزایی کرده‌ایم، در [حساب دولتی BTC Trust] درآمد کسب نکرده بودیم. بنابراین ما تصمیم گرفتیم 20 مدرسه بیت کوین بسازیم.

در اواسط اکتبر، دولت السالوادور 4 میلیون دلار از سود بیت کوین تراست خود را برای ساخت یک بیمارستان دامپزشکی جدید در پایتخت ، سن سالوادور هزینه کرد.

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا