مقالاتاخبارمفاهیم پایه

مطالبی درباره ی پلتفرم دیسنترالند Decenterland و ارز دیجیتال مانا mana

پلتفرم دیسنترالند (Decenterland) با توکن بومی مانا (MANA)، یک جهان مجازی برپایه‌ی بلاکچین اتریوم است که در آن کاربران می‌توانند زمین‌های مجازی این جهان را خرید و فروش کنند یا آن را توسعه دهند.

 هر توکن غیرقابل تعویض (NFT)‌ در واقع نشان‌گر مالکیت کاربر بر بخشی از دیسنترالند است. هر کدام از بخش‌‌های دیسنترالند کاملاً منحصر به فرد است و مالک آن می‌تواند انتخاب کند چه محتوایی را در آن منتشر کند. این محتوا می‌تواند یک صحنه‌ی ساده و سفید باشد یا یک بازی کاملاً تعاملی. کاربران این پلتفرم می‌توانند با رمزارز مانا بر بستر ERC20 کالا و خدمات مدنظر خود را از این دنیای مجازی خریداری کنند.

آشنایی با دنیای دیسنترالند :

دیسنترالند یک جهان مجازی اشتراکی است. جهانی که سال‌ها پیش یک نویسنده رمان‌های تخیلی به نام نیل استفانسون از آن صحبت می‌کند. دسنترالند یک اقتصاد مجازی نیز دارد که در آن کاربران می‌توانند تراکنش‌‌های اقتصادی زیادی را در آن مدیریت کنند و با تولید و ارائه محتوا یا برنامه درآمد کسب کنند. این جهان بسیار شبیه بازی مجازی Second Life است با این تفاوت که یک سازمان یا شرکت متمرکز آن را کنترل نمی‌کند.

تاریخچه و بنیان گذاران پلتفرم دیسنترالند (Decentraland) :

بنیاد دیسنترالند (Decentraland) توسط Esteban Ordano و Ariel Meilich در سال 2015 تاسیس شد. دیسنترالند قبل از راه اندازی سیستم عامل خود یک سازمان غیرمتمرکز (DAO) راه اندازی کرد تا مدیریت پروژه را به کاربران خود واگذار کند.

Ariel Meilich و Esteban Ordano هردو از سمت های اصلی پروژه کنار رفته اند اما هنوز هم در کنار دیسنترالند به عنوان مشاور اصلی کار می کنند.

Ariel Meilich پیش از این بین سالهای 2017 و 2020 نقش رهبری پروژه را در دیسنترالند ایفا می کرد و یک کار آفرین می باشد که استارتاپ دیگر را راه اندازی کرده است. او همچنین به عنوان تحلیلگر در Charles River Ventures از جمله صندوق های سرمایه گذاری کار می کرد.

از طرف دیگر، Esteban Ordano پیشرو در زمینه فناوری دیسنترالند است و دارای سابقه طولانی در فضای رمز ارزها می باشد. Esteban همچنین به عنوان یکی از بنیان گذاران Zeppelin Solutions، یک شرکت تاسیس شده زیر ساخت فناوری بلاکچین، شناخته شده است.

اگرچه Ariel و Estaban دیگر پروژه را رهبری نمی کنند، اما توسعه دیسنترالند همچنان ادامه دارد و تلاش های آن توسط بنیاد دیسنترالند که اخیرا تاسیس شده است انجام می شود.

عملکرد  دیسنترالند (Decentraland) چگونه است؟

اپلیکیشن دیسنترالند ( Decentraland ) برای ردیابی بخش های املاک و مستغلات تعریف شده و توسط توکن های لند ساخته شده است. این نرم افزار برای ردیابی مالکیت از بلاکچین اتریوم استفاده می کند و از کاربران می خواهد توکن مانا خود را در کیف پول اتریوم نگهداری کنند.

علاوه بر این، توسعه دهندگان با طراحی انیمیشن و تعاملات تجربه شده در املاک و مستغلات مجازی خود، می توانند در بستر دیسنترالند نوآوری داشته باشند.

دیسنترالند دارای لایه های بسیاری است که با استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم ساخته شده اند.

لایه اصلی مالکیت زمین ها را ردیابی می کند و هر بخش از لند مختصات منحصر به فردی در دنیای مجازی است. لایه محتوا، آنچه در هر بخش رخ می دهد را کنترل می کند و شامل فایل های مختلفی است که برای ارائه مورد نیاز است.

این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می دهد تا توکن های لند را با قیمت مانا مدیریت و مبادله کنند. نکته قابل توجه این است که کلیه معاملات بین کیف پول های اتریوم انجام می شود و بنابر این توسط شبکه اتریوم تایید می شود و در بلاکچین آن وارد می شود.

چه ویژگی هایی  دیسنترالند (Decentraland) را منحصر به فرد می کند؟

دیسنترالند برای سازندگان محتوا، مشاغل و افرادی که به دنبال یک رسانه هنری جدید، فرصت تجاری یا منبع سرگرمی هستند، ساخته شده است.

در مجموع، دنیای بازی دیسنترالند به 90601 بخش لند تقسیم شده است که هر کدام توسط یک توکن غیر قابل تعویض ERC-721 نشان داده می شوند.

دیسنترالند همچنین یکی از تعداد معدود پروژه هایی است که برای تصمیم گیری های حاکمیتی از ساختار غیرمتمرکز استفاده می کند. در نتیجه دارندگان توکن مانا با پیشنهاد و رای دادن در مورد به روز رسانی های اپلیکیشن دیسنترالند می توانند تصمیم گیری کنند.

توکن‌های اختصاصی پروژه دیسنترالند :

توکن لند (LAND) :

این توکن معادل قطعه زمینی که درون بازی خریداری می‌کنید، شناسنامه دار می‌شود و در اختیار شما قرار می‌گیرد. به موجب این توکن روی قطعه زمین مورد نظر مالکیت و کنترل کامل دارید. توکنی لند مبتنی بر استاندارد ERC-721 راه‌اندازی شده است.

ارز مانا (Mana) :

ارز مانا به عنوان یکی دیگر از توکن‌های بومی دیسنترالند به شمار می‌رود که مبتنی بر استاندارد ERC-20 در بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی شده است. به کمک در اختیار داشتن ارز دیجیتال Mana در بازی می‌توانید اقدام به خرید توکن لند کنید. همچنین کلیه خدمات و کالاها در محیط بازی نیز از طریق توکن مانا قابل دسترسی هستند. همچنین مکانیزم تصمیم‌گیری و حاکمیت در دیسنترالند به صورت غیرمتمرکز در نظر گرفته شده است که در قالب آن هرکس بر مبنای تعداد ارز مانا که در اختیار دارد، از حق رأی در فرآیند تصمیم‌گیری برخوردار است.

توکن مانا، یک توکن دیجیتالی بر بستر بلاکچین ERC20 است. با این توکن می‌توان در دنیای دسنترلند کالا و خدمات مجازی یا توکن‌های NFT زمین‌های این جهان را خرید. ارز دیجیتال مانا را می‌توان در صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال جهان خرید و فروش کرد. در کل ۲.۸ میلیارد مانا وجود دارد که ۶۰۰ میلیون آن در جریان حراج لند (Land) در دسنترالند، سوزانده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا